Stropie, de stroopwafelkraam die regelmatig op de Vismarkt staat, is een heuse TikTok sensatie geworden.
De eigenaar, Erik Sijpkes, vertelt ons dat zijn broer voor de grap een video had gepost op het, met name onder jongeren, populaire socialmediakanaal. “Toen we bij de kraam reacties kregen op de video keken we elkaar verbaasd aan. Hier kunnen we veel meer mee doen zeiden we tegen elkaar”.
Inmiddels posten de broers regelmatig video’s op TikTok. De teller staat op dit moment op ruim 81.000 likes en 9346 volgers. “Mensen komen overal vandaan om onze kraam te bezoeken. Laatst kwam er zelfs een gezin uit Eindhoven langs, dat mij herkende”, vertelt Sijpkes, terwijl hij met plezier een klant helpt.
Erik en zijn broer zijn praktisch geboren op de markt. “Mijn ouders hadden een kraam met fietsonderdelen, maar met de opkomst van de elektrische fiets ben ik mij, op aanraden van een vriend, gaan richten op stroopwafels”.
Het eerste vrouwenteam van volleybalclub Veracles uit Groningen kan zaterdag nog een prijs pakken, nadat…
Donderdag blijft het op de meeste plaatsen droog, maar dat is tot en met het…
De plannen voor de nieuwe wijk De Held III kunnen op veel enthousiasme rekenen in…
Op drie plekken in Ten Post werden woensdag Stolpersteine onthuld voor verzetsstrijders uit het dorp.…
De gemeenteraad is overwegend positief over de nieuwe parkeerplannen die het College heeft opgesteld. Doel…
Handtekeningen zetten onder een petitie is voor ondertekenaars relatief makkelijk werk. Maar in uitgebreide reacties,…