Marketing Groningen laat internationale studenten onze stad ontdekken via een virtueel spel. Een 360-graden game vormt het hart van de campagne ‘Become a virtual Groninger’.
In de campagne presenteert Groningen zich virtueel aan nieuwe buitenlandse studenten van de RUG en Hanzehogeschool. Veel fysieke soorten van introductie zijn vanwege de coronacrisis afgelast, en deze game biedt de nieuwe Groningers de kans om zich toch onder te dompelen in het studentenleven. In de game krijgt de speler per level te maken met een element uit het studentenleven. Ze ervaren bijvoorbeeld hoe het is om te wonen in een studentenhuis, colleges te volgen en het nachtleven in te gaan.
In het eerste ‘level’, dat deze donderdag wordt gelanceerd, kunnen spelers in zo’n anderhalf uur de stad verkennen. De komende weken wordt telkens een ‘level’ toegevoegd. Heeft de speler het spel uitgespeeld, dan kan hij of zij zich een ‘virtuele Groninger’ noemen en een Gronings survivalpakket afhalen bij de VVV. De game is te vinden op de website game.groningen.nl.
Joost Langeveld uit Haren is al twintig jaar bezig met origami. Door deze 'uit de…
Snackkraam Koning Snacks sluit zijn deuren op maandag 13 mei aan de Akeleiweg in Ulgersmaborg.…
In de nacht van donderdag op vrijdag, rond middernacht, is een minderjarige jongen uit Roden…
De Groninger Studentenbond (GSb) doet komende maandag, voor het eerst in tien jaar, weer mee…
De McDonald's aan de Herestraat was donderdagavond korte tijd ontruimd omdat er met pepperspray was…
Vrijdagochtend lossen mist en nevel snel op. De dag begint zonnig, met in de loop…