De autotunnel Wilgenpad/Eikenlaan komt er voorlopig nog niet. Het stadsbestuur wil eerst een totaalplaatje maken van alle verkeersstromen in de stad.
Wethouder Paul de Rook liet een jaar geleden nog weten dat er dit jaar zou worden beslist over het wel of niet doorgaan van de tunnel. Er was indertijd veel discussie over de kruising. Zo’n 20.000 fietsers per dag maken maken het tot één van de drukste fietsoversteekplaatsen van de stad. Er werd besloten om fietsers voorrang te geven, maar dat werd een chaos. Daarna werd de oude situatie hersteld, waarbij de auto voorrang heeft.
Het plan is om de hele Eikenlaan aan te pakken met een tunnel onder de drukke fietsroute van en naar Zernike. De kosten van de aanleg werden een jaar geleden geschat op 8 tot 12 miljoen euro.
Jeugdbescherming Noord en Veilig Thuis Groningen heeft een verbeterplan gemaakt. Dat was nodig vanwege hardnekkige…
Het openbaar vervoer moet de komende jaren flink uitgebreid worden. Dat blijkt uit het concept…
Het aantal ligplaatsen voor wonen op het water wordt voorlopig niet verhoogd. Dat antwoordt het…
De gemeenteraad trekt weer de wijk in om met de wijkbewoners te praten. Op woensdag…
Luciano Valente en Thom van Bergen keren deze woensdag met een goed gevoel terug bij…
Velocitas 1897 heeft dinsdagavond de halve finale van de districtsbeker in het amateurvoetbal bereikt. Op…
Bekijk reacties
En de aanleg van een fietstunnel? Dat kan toch veel goedkoper ?
Auto tunnel ?
Wat dacht je van een Fietstunnel ?
zie pic: https://myalbum.com/album/hia7sWpDWFqD
dat zeg ik ..
we hebben een wethouder die niet over 1 nacht ijs gaat en vriezen doet het ook al niet meer..
Niet meer friezen ?
Daar komen we nog wel achter ...
https://www.ninefornews.nl/2020-begint-kouderecord-groenland/
Probleem is dat een fietstunnel, zeker in deze wijken, als onveilig worden beschouwd. Alle fietstunnels in de omgeving (onder de ring door) geven inderdaad geen prettig gevoel.
Een fietstunnel zal vooral 's nachts onveiligheid andere aard misschien vergroten?
S'nachts is er geen verkeer naar Zernike er zijn meer tunnels op deze route vanuit het centrum (oa Kerklaan en onder de ringweg)
Tegen de tijd dat dat totaal plaatje af is, is er al weer een nieuw college die het onderzoek in de prullenbak gooit. Ondertussen gebeurt er niets
Een fietstunnel lijkt mij lastig door het gebrek aan ruimte. Een autotunnel is dan makkelijker omdat er maar van twee kanten auto's komen, en van vier kanten fietsen.