Categorieën: Nieuws

Meerderheid gemeenteraad Assen voor doorfietsroute naar Groningen

Een meerderheid van de Assense gemeenteraad is voor de aanleg van het Drentse deel van de Doorfietsroute tussen Assen en Groningen. Volgens RTV Drenthe hoopt de raad dat de bouw van dit deel van de doorfietsroute dit jaar nog kan starten.

Er is in Assen weerstand tegen de bouw van ‘De Groene As’, omdat deze te duur zou zijn en omdat een aantal stukjes natuur met asfalt doorkruist moeten worden. Meerdere raadsfracties delen de zorgen.

In Groningen ligt het grootste deel van de fietssnelweg er al. Alleen het deel tussen de Van Ketwich Verschuurbrug en het Hoofdstation moet nog aangelegd worden. Hiervoor is echter nog geen geld beschikbaar. Ook in de gemeente Tynaarlo is begonnen met de bouw. Alleen Assen moet nog beginnen met de bouw.

Tom Veenstra

Bekijk reacties

  • Op het deel naar Haren is bezuinigd bij de aanbesteding, met als gevolg hobbelnaden tussen de betonplaten (net als het nieuwe fietspand langs de Helperzoom) Gemeentes moeten wat meer aandacht hebben voor aanbestedingseisen. Geen hobbels!. Verder ligt het deel tussen de Meerweg en Witte Molen er ook nog niet. Dat is ook Groningen. In Drenthe ligt alleen al een stuk vanaf de Taarlose brug naar de Onlandse weg (net voorbij waar de A28 het kanaal kruist).

  • Tsja Marc, als het gaat om het gemotoriseerd verkeer dan is niets te gek en geeft onze overheid graag honderden miljoenen uit, maar fietspaden mogen niks kosten.
    Blijkbaar ziet men toch liever dat we met de auto naar het werk komen dan met de fiets.....

  • Tsja Appie, ik blijf het herhalen, de automobilist betaald zelf al decennialang voor 100% de wegenaanleg en onderhoud, de door jou aangehaalde honderden miljoenen zijn dus geen belastinggelden van elk en iedereen maar afkomstig van de automobilisten. Misschien zouden jullie als fietsers ook je eigen fietspaden en fietssnelwegen moeten gaan financieren door middel van een vorm van fietsbelasting te gaan heffen.

  • Ik blijf ook herhalen dat iedere cent die in fietsinfrastructuur wordt gestoken ten behoeve van automobilisten is. Is er een fietspad langs een weg, dan mag er 80 ipv 60 gereden worden. Zet er een rond blauw bord bij en de fietser is er toe veroordeeld, hoe belachelijk hobbelig en slingerend het ook is.

  • @Middenweg Als we allemaal met de auto zouden gaan, dan stonden er allemaal stil en konden we niet meer voor of achteruit.
    Oftewel, zoveel mogelijk mensen uit de auto en met de fiets. Wat mij betreft mogen automobilisten nog wel wat meer betalen als dat tot minder gebruik leidt. Dat zeg ik als fietser en als bezitter van 2 heilige koeien. En ook als iemand die graag schone lucht ademt als ie door de stad fietst.
    Mogelijk is het jou trouwens ontgaan dat de vroegere wegenbelasting nu een andere naam heeft. Dat heeft een reden....

  • Middenweg, wanneer stap je eindelijk eens op de fiets (en klaart het hopelijk wat bij je op) ?
    Is hard nodig volgens mij.

  • Dat de naam wegenbelasting enkele jaren geleden in houderschapsbelasting is gewijzigd, viel te begrijpen, daar men niet nog langer kon verantwoorden dat wegenbelasting niet enkel aan wegenaanleg en onderhoud werd besteed, maar dat de resterende miljarden aan overschot jaarlijks in de pot algemene middelen verdwenen.

    Maar je mag gerust eens een weekje met mij mee hoor. Meld je morgenvroeg maar bij mij, dan kun je mee naar Dusseldorf, om daar vanaf 22.00 tot ongeveer 06.00 uur aan het werk te gaan en erna gaan wij gelijk weer richting Nederland om maandagmiddag in Amsterdam aan de slag te gaan.
    Wil ik na een week nog wel zien of je nog zin en puf hebt om na mijn werktijden nog te gaan fietsen, of dat je toch maar de auto pakt.

  • Petje af Middenweg .. En dan ook nog tijd vrijmaken voor je bijdrages aan Oog ;-)

    Maar wat een egoïstisch gedrag Middenweg. onder het mom 'ik heb een auto en door die auto betaal ik belasting en dus privileges'

    Ook fijn om te vertellen, dat dezelfde belasting straks zal worden gebruikt, om Nederland autoluw te maken, door het buitensporig te verhogen. Om je alvast voor te zijn, dat je niet wederom in de klaagbank zal hangen, om nog meer privileges te zullen eisen.

    Hoe organiseer je dit, op de weg.

Recente berichten

Meisje ten val in Haren en komt met voet bekneld te zitten in fietswiel

Een meisje is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeluk op de Kerkstraat in Haren. Dat…

2 uur geleden

NK Jeugdschaken strijkt neer in Hoogkerk: “Het moet zo stil mogelijk zijn in het gebouw”

Hoogkerk is tijdens de meivakantie het mekka voor de Nederlandse jeugdschakers. Zaterdag begon het Nederlands…

3 uur geleden

Ondanks ontbreken grote vrijmarkt toch een feestelijke dag in Beijum

In de wijk Beijum was er de afgelopen jaren veel belangstelling voor de grote rommelmarkt.…

5 uur geleden

Topdrukte bij de bakkers: “We verkopen 10.000 oranjetompouces, het is een gekkenhuis”

Het is topdrukte zaterdag bij de bakkers in de gemeente. In Ten Boer zijn de…

7 uur geleden

Brand in meterkast zorgt voor schade in woning Oosterparkwijk

In een woning aan de Lindenlaan in de Oosterparkwijk heeft zaterdag aan het einde van…

7 uur geleden

Koningsnacht in Stad zonder incidenten verlopen: “Avond kwam wel laat op gang”

Koningsnacht 2024 is zonder incidenten verlopen. Dat laten de gemeente Groningen en de politie weten.…

8 uur geleden