Vanaf zaterdagmiddag 17:00 uur is de digitale dienstverlening van de gemeente hersteld en kunnen inwoners weer veilig gebruik maken van alle diensten. Vergelijkbaar nieuws komt van de provincie.
Sinds 17 januari was de dienstverlening van de gemeente Groningen beperkt. Zo kon er online geen afspraak gemaakt worden voor een paspoort of rijbewijs. Ook kon er geen melding worden gedaan van loszittende stoeptegels of niet werkende lantaarnpalen.
Dat kwam door een mogelijk beveiligingslek in de software. Door het uitzetten van de Citrix-server werd voorkomen dat kwaadwillenden in de gemeentelijke systemen konden komen. Na het installeren en testen van de herstel-software heeft de gemeente de server weer aangezet en is het weer veilig om gebruik te maken van alle gemeentelijke, digitale diensten.
Citrix is vrijdagavond ook weer ingeschakeld bij de provincie Groningen. Medewerkers van de provincie kunnen weer thuiswerken.
Donar heeft de laatste wedstrijd van de Elite Gold verloren. De Groningers kwamen er vrijdagavond…
In de slotseconden van de wedstrijd ontpopte Thom van Bergen zich tot de held van…
Het komende bevrijdingsweekend wordt er één waarin het weer wat heen en weer zwalkt na…
Het aantal natuur- en bosgebieden in Groningen is in de periode 2013-2022 met negentien vierkante…
FC Groningen neemt het vrijdagavond op tegen SC Telstar. FC Groningen moet minimaal gelijkspelen om…
Als het aan de Nederlandse Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) ligt, draagt het bedrijf vooralsnog niet…
Bekijk reacties
Dat had niet gehoeven. Dinsdag was het vanuit Citrix alweer operationeel.
Maar het schijnt nogal een puinhoop te zijn op de ICT afdeling van de gemeente Groningen. Vandaar deze vertraging.
Thuiswerken, grootste flauwekul die er maar bestaat.