Vanaf zaterdagmiddag 17:00 uur is de digitale dienstverlening van de gemeente hersteld en kunnen inwoners weer veilig gebruik maken van alle diensten. Vergelijkbaar nieuws komt van de provincie.
Sinds 17 januari was de dienstverlening van de gemeente Groningen beperkt. Zo kon er online geen afspraak gemaakt worden voor een paspoort of rijbewijs. Ook kon er geen melding worden gedaan van loszittende stoeptegels of niet werkende lantaarnpalen.
Dat kwam door een mogelijk beveiligingslek in de software. Door het uitzetten van de Citrix-server werd voorkomen dat kwaadwillenden in de gemeentelijke systemen konden komen. Na het installeren en testen van de herstel-software heeft de gemeente de server weer aangezet en is het weer veilig om gebruik te maken van alle gemeentelijke, digitale diensten.
Citrix is vrijdagavond ook weer ingeschakeld bij de provincie Groningen. Medewerkers van de provincie kunnen weer thuiswerken.
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Het herstel van de Dorkwerderbrug gaat zeker nog enkele weken duren. Bij een inspectie heeft…
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
Bekijk reacties
Dat had niet gehoeven. Dinsdag was het vanuit Citrix alweer operationeel.
Maar het schijnt nogal een puinhoop te zijn op de ICT afdeling van de gemeente Groningen. Vandaar deze vertraging.
Thuiswerken, grootste flauwekul die er maar bestaat.