Dorpsfonds Haren zet Haren op de kaart met postercampagne

nieuws

”Het groene van Groningen”. ”De schatkamer van Groningen” een greep van teksten die onderdeel zijn van een campagne dat is opgezet door het Dorpsfonds Haren. In Haren Doet vertelde Emile Koopmans van het Dorpsfonds Haren over hoe zij Haren hiermee onder de aandacht van de mensen uit de stad wil brengen. 

Het Dorpsfonds Haren beheert het geld van ondernemers uit het Onroerend Goed. Middels marketingactiviteiten willen ze Haren zichtbaarder maken.”Wij staan voor de belangen van Haren en vinden dat Haren meer op de kaart moet komen te staan” Aldus Emile. Met een postercampagne en advertenties in het Dagblad van het Noorden laten ze de veelzijdigheid zien aan mensen uit Groningen en dan voornamelijk het zuiden van de stad

De campagne is geïnspireerd op de teksten van Loesje met als doel dat mensen een link met Haren. Volgens Emile heeft de actie en vraagteken. ”We willen mensen laten nadenken over de vragen met als antwoord daarop Haren”. In totaal zijn er 50 slogans bedacht. De verschillende teksten zijn verspreidt over de stad en leidt tot leuke reacties. Het is belangrijk dat de mensen in Groningen zuid worden getipt over hoe leuk het in Haren is.

Emile is de bedenker van de actie. Maar hij vindt het zelf ook leuk als mensen meedenken over slogans. ”Mensen die ideeën hierover hebben, mogen deze tippen aan het Dorpsfonds. Met de verschillende acties wil het Dorpsfonds proberen om op alle manieren onder de aandacht te komen bij de mensen.

Luister hier het volledige interview: