Begrip en onbegrip rond petitie over abonnementsgeld Zwembad Hoogkerk

De petitie over compensatie van abonnementsgeld voor het zwembad in Hoogkerk is na precies een dag 37 keer ondertekend. Maar er is ook tegengeluid, zowel van de stichting die het zwembad beheert als van andere badgasten.

De petitie werd gestart na een oproep van Hermien de Vries, zij was niet blij met de manier waarop het zwembad met haar abonnementhouders en andere badgasten heeft gecommuniceerd. Esther Top uit Hoogkerk hielp haar met het opstarten van de petitie. We wilden met de petitie kijken hoeveel onvrede er was. Wij wisten niet dat het zwembad zo vaak gesloten zou zijn. Het mooist zou zijn als we compensatie kunnen krijgen,” aldus Hermien de Vries.

Badmeester Henk Schreuder vindt toch dat er vanuit sommige badgasten weinig begrip is voor de situatie: “Het valt allemaal wel mee. We zijn nooit de hele dag dicht geweest, slechts korte periodes van de dag.

“We snappen dat het zwembad afhankelijk is van voldoende personeel en dat het soms lastig is om een klein zwembad als dit draaiende te houden. Maar het was gewoon te onduidelijk hoe laat het zwembad sloot. Mensen die altijd ’s middags zwommen, konden dat opeens niet meer,” aldus Esther Top, de opsteller van de petitie.

Schreuder noemt de kritiek onterecht: “Begin mei zijn we drie weken van half 11 tot twee dicht geweest. Daarna zijn we altijd van 07.00 tot 19.30 open geweest. We hebben nu genoeg mensen, dus we kunnen dit seizoen zonder problemen afmaken. Maar als er niet genoeg badmeesters zijn, dan houdt het op.”

Deel dit artikel: