Stad onderzoekt verkeerscirculatieplan

Het gemeentebestuur wil een haalbaarheidsonderzoek naar een verkeerscirculatieplan binnen de ringwegen.

Met het onderzoek wil men de voordelen en nadelen van een dergelijk plan op een rij zetten. Wethouder Philip Broeksma wil ook aanvullend onderzoek doen met daarin meerdere oplossingen voor het gebied tussen Damsterdiep en Bedumerweg en een nadere analyse van de mobiliteitsvraag van de toekomst. De onderzoekers moeten rekening houden met combinaties van duurzame verkeersvormen, P+R terreinen, slimme technologie en het versterken van overstappunten van het openbaar vervoer.

Broeksma wil een breed gedragen plan maken: ”De resultaten van het onderzoek leggen wij voor aan de gemeenteraad , maar ook aan de bevolking en aan de bedrijven.”

Deel dit artikel:

  1. Wat weer een geldsmijterij.

    Ik zie het ze nog zeggen, voor de laatste verkiezingen “wij weten wat er speelt en we kennen de stad!”
    Wat ze er niet bij zeiden is dat ze daarvoor wel ff een onderzoekje moeten laten uitvoeren door hun schoonzu….eehr volstrekt onafhankelijk onderzoeksbureau.

    Zet het plan gewoon online en dan vertelt een volstrekt onafhankelijk panel van oogtv leden precies wat er goed en vooral ook wat er slecht aan is, compleet voorzien van lollige namen en de verantwoordelijke wethouders die onmiddelijk ter verantwoording geroepen dienen te worden.

    Hoe moeilijk kan het zijn?

    1. ahhahhahahahahahahahahahahh de tram zou “NATUURLIJK “….via de Grote Markt moeten lopen ?

      Een Grote Markt waar op heel korte termijn “NATUURLIJK “… geen openbaar vervoer meer zal komen , als de idiote plannen doorgaan “NATUURLIJK “..van gestoord links ?
      Een elektrisch tram wel ..maar … “NATUURLIJK “.. geen elektrisch bus ?
      WTF …? ( What THE FUCK ..)..? Wat is dit voor een onzin ?

      Allemaal nog steeds besmet door het Karin Dekker virus ?
      De linkse rakker die iedereen om haar vinger scheen te winden ?
      Nee …toch ?
      Een stad….. die door zijn steeds minder bereikbaarheid wordt door het dwarsliggen van het openbaar vervoer en autoverkeer, en dat mede daardoor dit jaar meer dan een miljoen mensen MINDER… ‘NATUURLIJK “..naar onze stad hebben bewogen ?
      Is daar al onderzoek naar gedaan ?

      Groningen .. lijkt Brussel wel ..met gestoorde bestuurders die niks anders lijken te willen dat hun zin en waanzin door te drijven ..met als gevolg dat het hart van onze binnenstad geen bloed meer krijgt en de stad een jammerlijke “stille “dood zal sterven.
      De psychische ziekte die vele linkse bestuursleden hebben opgelopen brengen onze stad meer ellende dan goed.
      De binnenstad voor de voetgangers..en de auto’s… bussen en straks ook de brommers ( de benzine als eerst) en dan de fietsers zullen in de ban worden gedaan.
      Het wordt lopen geblazen ..
      Daarentegen zullen de winkelcentra meer aan de randen van onze stad goed bereikbaar zijn door middel van schone 100% elektrisch milieu vriendelijke bussen en zullen floreren als nooit te voren.
      Je zit gebeiteld in zo’n winkelcentra als je daar je winkel hebt.
      Ik ben benieuwd
      wat de mafklappers nu weer gaan verzinnen ..
      Een verkeerscirculatieplan Mhhh dat woord heb ik eerder gehoord..
      Geweldig succes..is het geworden uiteindelijk .
      Toch ?
      Dus het hele doemscenario hierboven vermeld gaat ook niet gebeuren ?
      Ik hoop het ..maar heb m’n twijfels..
      We zullen zien .

      1. Yo Rene,

        Anders chill je hem even…

        Ze willen een onderzoek starten om problemen vast te stellen. Niet meer niet minder…

  2. Met alle overschrijdingen mag je blij wezen als zo’n tram niet al bakken geld kost op een afschrijvingstermijn van 50 jaar. We weten niet eens wat er op een termijn van 5 jaar gaat gebeuren qua mobiliteit. Het had tot dan toe geloof ik maar 70 miljoen initiële kosten gehad voordat de Gemeente dat ook doorhad.

  3. Tram is echt niet meer van deze tijd – vaste route, storingsgevoelig, palen en draden overal, en fietsonvriendelijke rails – een elektrische bus is goedkoper, en kan overal flexibel worden ingezet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *