De provincie Groningen, ProRail, Arriva Nederland en Stadler voeren vanaf aanstaande zaterdag testen uit met Automatic Train Operation (ATO), de zogeheten zelfrijdende trein.
Dit is een gloednieuwe techniek die getest wordt op het traject tussen Groningen en Zuidhorn. ATO ondersteunt de machinist om de trein preciezer te laten rijden en stoppen. Dit systeem is voor de machinist een automatische piloot, oftewel cruise control. De resultaten van de test worden volgende week vrijdag gepresenteerd.
“Een historisch moment voor de spoorsector en één van de innovaties die een oplossing kan bieden voor een toekomstig mobiliteitsprobleem in Nederland”, aldus de Provincie Groningen
Volgende week is het de Week van de Biodiversiteit. Van woensdag 22 mei t/m zaterdag…
De pro-Palestina demonstratie voor het Harmoniegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) aan de Oude Kijk…
De gemeente wil naleving van de regels door bijstandsgerechtigden makkelijker maken, zodat zij niet in…
In een viskraam op het Sontplein is donderdag aan het begin van de middag brand…
De stad Groningen zit vol verrassingen. Iemand die daar écht van alles over weet is…
Het blijft momenteel vrij druk in en rond de stad, vanwege de aanpak van de…
Bekijk reacties
Laat ProRail zich maar meer bezig houden met alle sein en wissel storingen van de laatste tijd.
En laat het treintje rijden maar over aan de machinisten.
Het ontslaan van mensen als hoger doel, dat zie je bij veel bedrijven tegenwoordig.
Vast goed voor de bonus van de directie en de aandeelhouders. Maar dat dan ook ruiterlijk toegeven lijkt wat teveel gevraagd.
De trein is extreem duur en dat komt vooral door de hoge personeelskosten. Dit biedt kansen om het financieel weer betaalbaar te maken.