Actie bij de politie: ‘Maandag met 66 km/u over de A28’

Politieagenten gaan maandagochtend actie voeren voor een beter pensioen. Met politievoertuigen gaan ze met 66 kilometer per uur over de A28 naar Hoogeveen.

De actie begint rond 07.00 uur als agenten zich verzamelen bij het politiebureau aan de Schweitzerlaan. Vanaf daar rijden ze naar Hoogeveen waar de agenten worden afgelost door collega’s van andere korpsen. Op deze manier ontstaat een estafetteactie die maandagmiddag in Den Haag moet eindigen.

De agenten hebben voor 66 kilometer per uur gekozen omdat die snelheid voor de pensioenleeftijd staat die ze willen behouden. Maandag wordt er niet alleen bij de politie actie gevoerd. Machinisten en conducteurs van de NS gaan maandag 66 minuten lang het werk neerleggen waardoor vanaf 07.06 uur de eerste treinen gaan rijden. Ook in andere sectoren zal actie gevoerd gaan worden. Rijkswaterstaat waarschuwde vrijdag al voor een rommelige ochtendspits waarbij weggebruikers het advies krijgen om de verkeersinformatie goed in de gaten te houden.

Deel dit artikel:

  1. Dat zou een burger dan wel actiegroep eens moeten aanvragen dan krijg je bij voorbaat nee op je rekest, daar in tegen mogen de politie op kosten van de burger/broodheren wel zo’n actie voeren.
    En dan denken ze ook nog van diezelfde burgers sympathie te krijgen, koekoek!

  2. NS treinverkeer gaat dus ook actie voeren. Heb inmiddels lidmaatschap van mijn vakbond opgezegd. Toch te zot voor woorden dat die bond mij maandagmorgen weer eens belemmert om op mijn werk te komen. Gun iedereen een prima pensioen, maar verzin eens wat beters!

    1. Welk ander middel heb je als werknemer, dan op deze manier aktievoeren? Als niemand last heeft van je acties, bereik je helemaal niks… Als je niks doet, lopen de mannen (en vrouwen) die miljoenen verdienen gewoon vierkant over je heen. Als het aan de directies van de grote bedrijven lag, dan werkten we allemaal 120 uur per week voor een appel en een ei, werd het pensioen helemaal afgeschaft en verdubbelden zij hun bonus nog maar eens een keer….. Als je je niet verenigt verdien je het om uitgebuit te worden. Werkgevers verenigen zich ook. Waarom denk je dat dat is? Bonden zijn er niet voor niets.

  3. Waarom moeten mensen die niets met dat conflict te maken hebben, daar last van hebben. Ik kan alleen met het OV op mijn werk komen. Verzin eens wat anders, laat die treinen gratis rijden, schrijf geen bonnen uit, ga naar Den Haag, etc. etc.

  4. SCHANDALIG! Vanaf morgen rij ik met 170 naar mijn werk, tot die leeftijd wil ik graag aan het werk zijn.. Gebruiken we hier nu ‘echt’ de snelweg voor waar de normale burger overheen moet om op tijd op zijn werk te komen?! Wat gebeurd er allemaal in dit land?!

  5. quote : Volgens Kaptan overtreedt de politie geen wet met de actie. „We rijden zes kilometer harder dan de minimale snelheid op de snelweg.”
    maar onnodig links rijden word wel beboet door, jawel de politie.
    maar volgens het OM zelf is onnodig links rijden iets waarop een sanctie/boete staat van €140 (bron)https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/onnodig-links-rijden/
    tevens geld wegen verkeerswet Art: 5
    Artikel 5 – Kapstokartikel
    Het is eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt, of kan worden veroorzaakt, of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

    De omschrijving “eenieder” geeft aan dat hetgeen in artikel 5 vermeld staat voor iedereen geldt. Ook als je niet zelf direct aan het verkeer deelneemt kan je gedrag van invloed zijn op de veiligheid van anderen binnen het verkeer. Bijvoorbeeld: voetballend op straat, of takken verbranden in je tuin, waardoor het zicht wordt belemmerd. Maar ook rijdend in je auto als situaties niet geregeld zijn mag je de verkeersveiligheid nooit in gevaar brengen.

  6. Ik snap echt niet dat automobilisten dit accepteren? Je gaat een arbeidsgeschil oplossen als ‘handhaver’ door willekeurige mensen te belemmeren die niets met dit geschil maken te hebben….. Dan ben je m.i. normatief defect en wat heb je als organisatie dan nog uit te dragen?
    Begrijpt de politie (agent) dan echt niet dat je als gezagsdrager qua integriteit, ethiek, fatsoen, normatief van een hoog niveau dient te zijn aangezien dit een groot onderdeel van je vak is? De afgelopen decennia heeft ‘onze’ politie laten zien dat een groot deel normatief niet deugt. Als men ter verantwoording wordt geroepen dan schuift men dit nagenoeg standaard af op het management of de politiek. Je kunt daarbij denken aan; boete quota, aangiftes die niet worden opgenomen, gesloten politiebureau’s , etnisch profileren, etc etc. Vervolgens beklaagt men zich dat er geen gezag en respect meer is voor de politie?

    Soms is 1+1gewoon 2. Iets met inzicht (mogelijk niveau) en verantwoordelijkheid pakken☺

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *