De ontmanteling van het Esperantoviaduct ligt op schema. De sloop verloopt tot nu toe zonder noemenswaardige problemen.
Vorige week maandag werd begonnen met de ontmanteling van het gedeelte waar voorheen de zuidbaan van de zuidelijke ringweg over heen liep. Asfalt werd opgebroken en geluidsschermen werden weggehaald. Met de stremming van het treinverkeer konden de afgelopen dagen de betonplaten verwijderd worden waar voorheen het asfalt op rustte. Om dit te kunnen verwijderen wordt een grote kraanmachine gebruikt die de platen optakelt. De werkzaamheden konden dit weekend op flink wat belangstelling van het publiek rekenen.
Vanwege de werkzaamheden zijn de onderdoorgangen Verlengde Lodewijkstraat en de Verlengde Willemstraat afgesloten voor het verkeer. De sloop van dit gedeelte van het viaduct is nodig omdat op dezelfde plek de ondertunneling van de nieuwe zuidelijke ringweg gerealiseerd gaat worden.
Dennis Smit maakte zondagmiddag een filmpje van de werkzaamheden:
De Derde Klasse C is superspannend met heel veel clubs die nog kans op de…
Niet langer zwijgen maar duidelijk maken dat er in ons land niet geleefd kan worden…
PKC'83 heeft vanavond de clash der woonwagenkampen tegen WKE'16 met 4-1 gewonnen. Daarmee deden de…
In de gemeente wordt zaterdag uitgebreid stilgestaan bij de Nationale Dodenherdenking. Er vinden verschillende herdenkingen…
De wedstrijd FC Groningen tegen Roda JC komende vrijdag moet te zien zijn op een…
Bezoekers van het Bevrijdingsfestival in het Stadspark hebben zondag de mogelijkheid om taart te kopen.…
Bekijk reacties
Deze liggers gaan per dieplader op transport naar de TU Delft voor nader onderzoek.
Hallo Pieter, waarom en waarop worden de delen onderzocht?
De funderingspalen eruit trekken zal een zeer grote fout/blunder zijn !
Dan krijg je grondwellen. De palen/buispalen moet je op de funderings hoogte gaan afbreken/afbranden.
Ja, hoor, Pieter. *Gaap*
Was leuk om te zien gisteren. Eindelijk progressie. Het mocht tijd worden.
Klopt. Is ook gebeurd.