Foto: Sebastiaan Scheffer
De NS rijdt dinsdag met een aangepaste dienstregeling. Dit vanwege de verwachte sneeuwval. Tussen Groningen en Assen vervallen de sprinters in de ochtend en avond spits.
De rest van de treinen tussen Groningen en Zwolle rijdt vooralsnog wel. De NS raadt reizigers aan de reisplanner te raadplegen.
De spoorwegen zeggen dat er landelijk rekening gehouden moet worden met langere reistijden en of drukkere treinen. De NS rijdt minder om op diverse trajecten langere treinen in te kunnen zetten.
Arriva past de dienstregeling niet aan.
Cora Ziengs, beter bekend als DJ Coco Coquelicot in Stad, draait komende zaterdag niet op…
De Fietsersbond en het Platform Gerrit Krolbrug bieden komende de petitie met 18.000 aan in…
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Bekijk reacties
Volslagen belachelijk.
Mja door dit uit te laten vallen kunnen ze voldoen aan de op-tijd-percentage. Personen of vrachtwagens op het rails, geen enkel probleem, de treinen rijden wel. Maar 1 sneeuwvlokje of 1 blaadje, gelijk uitval. En dat we 1 van de grootste en ingewikkelde treinnetwerken hebben met veel wissels is maar een slap excuus.
"In het noorden en noordoosten wordt weinig sneeuw verwacht, op veel plekken zal één centimeter al veel zijn".
En gelijk een rampenplan in werking stellen, code geel, berichten op de site dat er sneeuw kan vallen. Wat een onzin.
Wat een onzin dit. In Finland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk rijden de treinen gewoon. Wat een zielig landje is dit aan het worden. Helaas.
Het is inmiddels al kwart over twee en nog geen sneeuwvlok gezien. Iedereen al op de plaats van bestemming die met de NS moet reizen?
Ik denk dat ik maar een zoutstrooisysteem voor rails ga ontwikkelen. Daar moet goud in te verdienen zijn.
En dan over een jaar een anti-roest behandeling uitvinden natuurlijk.
Of houten / plastic rails, als dat bij brio werkt, moet dat bij de prorail/NS ook werken.