Foto: Ellen Grondijs
Een Urban Tour van Noorderzon mocht zaterdagmiddag geen kijkje nemen in de Parkeergarage Boterdiep. Twee beveiligers hielden een groepje van vijf geïnteresseerden tegen.
Oorspronkelijk wilde cultureel planoloog Hans Venhuizen met de ruim twintig belangstellenden door de garage heen fietsen, maar dat plan sneuvelde in de voorbereiding omdat de beheerder het niet wilde. Toen ging de tour over het dak van de garage maar vijf van de twintig waren nog nooit beneden geweest en Venhuizen stelde voor dat die vijf even lopend gingen kijken. De toegang werd ze echter geweigerd door twee toegesnelde beveiligers. Venhuizen vertelde dat de parkeergarage ook dient als afdeklaag tussen vervuilde grond onder de garage en de woonwijk boven de garage.
De tocht die ging over architectonische trauma’s behandelde ook het Forum. Volgens Venhuizen een democratisch trauma omdat de nuloptie in het keuzeproces ontbrak. Hij raadde de toehoorders aan kennis te nemen van het achtergrondrapport van Martin Duineveld uit 2011 dat gratis te downloaden is.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Bekijk reacties
Het rapport heeft een voorwoord dat eindigt met:
Tot het tegendeel bewezen is, kunt u de documentaire en de inhoud van dit boekwerk als fictie beschouwen.
Als je je auto in de garage parkeert mag je er best met een groepje mensen naar toe lopen. Kwestie van handig aanpakken. Overigens was er wel een nuloptie. Daar ging het hele referundum om. Wel of niet doen. Mensen willen steeds de publieksenquete als referundum beschouwen, maar dat is uiteraard onzin. Er was al gekozen om er iets te bouwen, alleen de keuze van gebouw moest nog worden gemaakt. Als je dan de stemmen van het publiek gaat verdelen over 6 ontwerpen en een niet bouwen optie dan weet je wel wat er gebeurt. Dan wint de nul-optie omdat alle tegenstanders daar voor stemmen, terwijl de meerderheid toch voor het bouwen van een forum is.
wat een kut draai word her hier geven zeg! met de fiets heb je er niets te zoeken dus de medewerkers hebben gelijk!
het is ook een parkeer garage voor auto's !
fietsers hebben daar niks te zoeken