“Uitstel plaatsing tunnel staat los van aanpak ringweg”

nieuws

Het uitstel van het inschuiven van de Helperzoomtunnel heeft vooralsnog geen gevolgen voor de planning van de ombouw van de zuidelijke ringweg. Dat meldt Aanpak Ring Zuid donderdag.

De tunnel zou de komende dagen op zijn plaats worden geschoven, maar Combinatie Herepoort kreeg te maken met technische problemen: de grond gedraagt zich anders dan verwacht. De openstelling van de tunnel op 3 september wordt niet gehaald.

De bouw van de tunnel staat echter los van de ombouw van de ringweg. De tunnel is nodig omdat gelijkvloerse spoorwegkruising bij de Esperantostraat wordt opgeheven. Combinatie Herepoort moet daar op zeker moment wel aan de slag met de aanleg van de verdiepte ligging van de zuidelijke ringweg, maar dat is nu nog niet aan de orde, aldus Aanpak Ring Zuid.

Deel dit artikel:

  1. Natuurlijk heeft het gevolgen voor de bereikbaarheid van Helpman en indien het lang gaat duren ook voor de zuidring.
    En natuurlijk grote financiele gevolgen.De aannemers zullen ten allen tijde proberen dit op het bordje van de opdrachtgever neer te leggen en dat is in dit geval de Provincie Groningen.
    RWS begeleid dit hele werk maar de provincie is financieel aansprakelijk.

    1. Nee hoor. De Esperantokruising blijft gewoon open. Je kunt de verdiepte ligging op dat stuk best uitstellen tot je daar onder het spoor gaat uitgraven.

      1. @Marc, zodra de noordbaan 4 rijstroken heeft wordt de zuidbaan afgesloten. Dan kan er geen verkeer meer vanaf de Hereweg de ring op. Dat verkeer wil je niet via de Hereweg-Waterloolaan-Esperantokruising of Hereweg-Trompsingel richting Griffeweg/Europaweg laten gaan, want die kan dat niet aan.
        De Helperzoomtunnel is wel een vervanging van de Esperantokruising, maar veel belangrijker als vervangende parallelstructuur, en met name als omleidingsroute tijdens de ombouw. Dat is ook de reden dat ze hem z.s.m. erin willen schuiven.

      2. Reactie hierboven is afkomstig van een grapjas die onder mijn naam meent te moeten reageren.

  2. Wordt het gelijk van ‘Géén Gat onder de Grote Markt’ maar weer eens aangetoond.

    Al die ‘deskundigen’ op het gebied van het gedrag van grond; ze doen maar wat. Zoals het met door opdrachtgevers gewenste onderzoeksrapportjes komen.

    Nederland? Bananenland. Net zo corrupt als pak-em-beet Italië. En dat komt vooral die door en door corrupte bouwmaffia in Nederland.
    Ze moesten bouwers opsluiten (net zoals ze in de VS met corrupte bazen doen), bouwbedrijven ontmantelen en bouw onderdeel van de sociale werkplaats maken.
    Meeste grote bouwprojecten zijn niet meer dan, ordinaire werkverschaffing. En de gemiddelde Nederlandse bouwvakker heeft het werktempo van een schildpad; ze sloffen er op los. Past prima bij het tempo van de medewerkers van de sociale werkplaats.

  3. “Vooralsnog niet.” Dergelijke geruststellende eufemismen zullen we de komende jaren nog vaak te horen krijgen. Als het verrassende grondgedrag bij dit kleine onderdeel al voor vertraging zorgt, dan kunnen we nog veel leuks verwachten. Dan is het zo 2026 voor het project eindelijk voltooid is.

  4. VSH dat is nogal een grove belediging van hardwerkende bouwvakkers, en dat van iemand die nog nooit een poot heeft uitgestoken!!

    1. Hardwerkende bouwvakkers?

      Laat ze een weekje in de zorg meelopen, stratenmaken, in een distributie-centrum 200 colli/uur doen of met bepaalde schoonmakers meelopen. Kunnen ze zien wat vliegen is.

      Bouwvakkers? Gezellige, bierdrinkende stoere kerels. Maar zeker geen harde werkers.

  5. Jack jij kunt beter je waanzin voor je houden !
    Jij weet het al jaren beter.Je bent een goede voor facke nieuws.
    Ga naar Rusland of naar Trump daar pas je goed bij.

    1. Ruurd dit zijn in de meeste gevallen zo en je moet proberen je damwanden waterdicht te krijgen en krijg je door de sloten(verbindingen damwandplanken)met betumen voor gebruik vol te gieten ,ik heb fotos van mn werken in Amsterdam en HSL hoge snelheidstrein ook dan kan het gebeuren dat een damwandplank als een harmonica op krult en dan aan de buitenzijde 40 m1 lange planken als dubbele wand moet komen.De grootste fout waren de geheide buispalen zonder een deksel onder de fout.Het werkte als een mes in de grond ! Heb er fotos van

  6. de verdiepte tunnelbak zal ongeveer 1600 meter lengte gaan worden voor 2 weghelften = 3200 meter + 800 dwarswanden = 4000 m1 + vele andere plaatsen bv Vrijheidsplein damwanden 18 m tot +/- 24 m lengtes
    Met damwanden gaat het vaak fout !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *