Groningen scoort qua toeristisch imago hoog. Dat meldt Marketing Groningen op basis van een onderzoeksrapport van NBTP- NIPO research.
Dat meldt dat 69% van de bezoekers van Groningen een positief beeld heeft van de stad en 26% een zeer positief beeld.
Vooral op het gebied van uitgaan en kunst en cultuur scoort Groningen goed. Met theaters, schouwburgen en poppodia staat Groningen eerste. Ook op het gebied van kunstmusea, kunstgaleries, bioscopen, filmhuizen en nachtclubs staat de stad op één.
De bereikbaarheid van de winkels wordt door de bezoekers als minder goed ervaren. Ook zou Groningen meer aan beeldbepalende evenementen kunnen doen.
Den Bosch heeft volgens het onderzoek het beste toeristische imago. Daarna komen Nijmegen, Leiden, Haarlem en Groningen.
Het weekend brengt nog geen einde aan de grijzigheid aan het firmament. Wel brengt het…
De vrouwen van Drs. Vijfje hebben vrijdagavond de uitwedstrijd tegen FC Marlene met 3-2 verloren.…
Chris Huizinga (geboren in Groningen, opgegroeid in Garnwerd) heeft zich geplaatst voor de eerste wereldbekerwedstrijden…
Op zaterdag 30 november bestaat Forum Groningen vijf jaar. Dat viert het Forum met een…
Eppo Bruins, minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, bracht vrijdagmiddag een bezoek de locatie van…
Vanaf aanstaande maandag voert Aanpak Ring-Zuid werkzaamheden uit bij het viaduct aan de Bornholmstraat. Hierdoor…
Bekijk reacties
Het is hoofdzakelijk dag toerisme