Categorieën: Nieuws

Ziggo stopt met analoge televisie

Kabelprovider Ziggo gaat stoppen met het doorgeven van analoge televisie. De 300.000 abonnees krijgen de komende twee jaar hulp om over te stappen naar digitale televisie.

De meerderheid van de kijkers maakt nu al gebruik van digitale televisie. Volgens Ziggo is de overstap noodzakelijk om hun netwerk klaar te maken voor meer zenders en hogere internetsnelheid. De verandering heeft volgens Ziggo geen invloed op de abonnementskosten.

Na de omzetting krijgen klanten er extra zenders bij, waaronder de regionale zenders en de sportzender van Ziggo. Er komen extra servicepunten om abonnees te helpen en er zijn medewerkers beschikbaar die klanten thuis kunnen helpen met de overgang naar digitale tv.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • Het oude verrotte UPC, alleen hebben ze de naam Ziggo overgenomen omdat die naam beter in de markt stond. Ziggo (voorheen @home) had een veel beter netwerk wat beter bestand was tegen (ver)storingen. Ze hebben bij de fusie het verrotte netwerk van UPC overgenomen. Opeens moesten veel mensen andere kastjes en dure kabels hebben om hetzelfde kwaliteitssignaal te krijgen van het voormalig @home netwerk.

  • Het verrotte @Home zul je bedoelen. Mijn klachten over ontvangst analoge tv werden nooit serieus genomen. Moest je eerst bij je buren checken of die hetzelfde probleem hadden. En als dat zo was, werd je nog als leugenaar afgeschilderd ("Wat vreemd, want in ons systeem staat geen storing geregistreerd. Dus nee, dan sturen we geen monteur langs. Het zal toch echt aan uw coaxkabel liggen." En als dan uiteindelijk een monteur langskwam om die kutkabel door te meten, bleek die 100% in orde te zijn. Elke vier keer opnieuw.) Er werd door @Home zelfs ijskoud gelogen dat er een probleem was (geluid BBC2). En maanden later werd doodleuk toegegeven dat er inderdaad een onderdeel stuk was in een of ander verdeelstation in Zwolle.

    Dus als er iets verrot is daar, en wat tot op de dag van vandaag is in stand is gehouden, dan is het wel de zeldzaam schofterige klantenservice die stamt uit de tijd van @Home.

Recente berichten

Fietser gewond na botsing met scooter op Aweg

Op de Aweg heeft dinsdagmiddag een aanrijding plaatsgevonden tussen een scooter en een fietser. De…

28 minuten geleden

Dit is wat je meemaakt tijdens Stukafest Groningen

Een cultureel festival verdeeld over vijftien studentenkamers in de stad op donderdag 2 mei. Leonie…

51 minuten geleden

Meer treinen van en naar Stad op Bevrijdingsdag

Voor bezoekers van de Bevrijdingsfestivals zet Arriva komende zondag meer treinen in. Als het nodig…

2 uur geleden

Brandweer bevrijdt jongetje wat met hoofd vastzat in hek (update)

Aan de Timorstraat heeft de brandweer dinsdagmiddag een kind bevrijd uit een hekwerk. Het kind…

2 uur geleden

Het Heelal Deze Maand: de beste tijd om sterren te kijken

De sterrenhemel is voor veel mensen erg interessant en dat geldt zeker voor sterrenkundige Jeffrey…

3 uur geleden

PKC’83 profiteert van straf die WKE’16 van KNVB kreeg: Twee punten in mindering

De KNVB heeft voetbalvereniging WKE'16 uit Emmen een straf van twee punten in mindering gegeven.…

3 uur geleden