foto: Roel Breet
Kabelprovider Ziggo gaat stoppen met het doorgeven van analoge televisie. De 300.000 abonnees krijgen de komende twee jaar hulp om over te stappen naar digitale televisie.
De meerderheid van de kijkers maakt nu al gebruik van digitale televisie. Volgens Ziggo is de overstap noodzakelijk om hun netwerk klaar te maken voor meer zenders en hogere internetsnelheid. De verandering heeft volgens Ziggo geen invloed op de abonnementskosten.
Na de omzetting krijgen klanten er extra zenders bij, waaronder de regionale zenders en de sportzender van Ziggo. Er komen extra servicepunten om abonnees te helpen en er zijn medewerkers beschikbaar die klanten thuis kunnen helpen met de overgang naar digitale tv.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Bekijk reacties
Maakt de weg ook vrij voor andere provider op het netwerk.
Het oude verrotte UPC, alleen hebben ze de naam Ziggo overgenomen omdat die naam beter in de markt stond. Ziggo (voorheen @home) had een veel beter netwerk wat beter bestand was tegen (ver)storingen. Ze hebben bij de fusie het verrotte netwerk van UPC overgenomen. Opeens moesten veel mensen andere kastjes en dure kabels hebben om hetzelfde kwaliteitssignaal te krijgen van het voormalig @home netwerk.
Het verrotte @Home zul je bedoelen. Mijn klachten over ontvangst analoge tv werden nooit serieus genomen. Moest je eerst bij je buren checken of die hetzelfde probleem hadden. En als dat zo was, werd je nog als leugenaar afgeschilderd ("Wat vreemd, want in ons systeem staat geen storing geregistreerd. Dus nee, dan sturen we geen monteur langs. Het zal toch echt aan uw coaxkabel liggen." En als dan uiteindelijk een monteur langskwam om die kutkabel door te meten, bleek die 100% in orde te zijn. Elke vier keer opnieuw.) Er werd door @Home zelfs ijskoud gelogen dat er een probleem was (geluid BBC2). En maanden later werd doodleuk toegegeven dat er inderdaad een onderdeel stuk was in een of ander verdeelstation in Zwolle.
Dus als er iets verrot is daar, en wat tot op de dag van vandaag is in stand is gehouden, dan is het wel de zeldzaam schofterige klantenservice die stamt uit de tijd van @Home.