Facebook/ Ronald Ohlsen
De campagneposters van het pakkenmerk SuitSupply waarop 2 zoenende mannen staan afgebeeld zorgen voor commotie. Bij Kardinge werd de zoen afgeplakt met gele tape.
Annelies van Santen, voorzitter van het COC Groningen, betreurt de situatie: ‘Het roept dus blijkbaar toch een controverse of aversie op.’
Ook online zorgde het voor de nodige discussie. Op het moment dat de campagne van Suitsupply van start ging, ontvolgden 12.000 mensen het merk al op sociale media zoals Instagram. Deze ophef omtrent de zoenende mannen geeft aan dat er nog het nodige moet gebeuren, aldus Van Santen.
Suitsupply dat bekend staat om provocerende reclames kreeg al eerder een golf van kritiek over zich heen in 2016. Deze campagne waarin onder andere twee blanke mannetjes van twee ontblote borsten van een donkere vrouw afgleden, zou racistisch en seksistisch zijn.
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…
De komende dagen is er veel bewolking met af en toe kans op lichte regen.…
De gemeente werkt op dit moment aan een vlonder in de Gorechtvijver in de Oosterparkwijk.…
Op de A28 tussen Groningen en Haren vond donderdag rond 17.45 uur een forse kop-staartbotsing…
Op de A7 ter hoogte van Hoogkerk vond donderdagavond een kop-staartaanrijding plaats tussen twee voertuigen.…
Sportmogelijkheden creëren voor mensen met een lichamelijke beperking. Dat is de missie van de 43-jarige…
Bekijk reacties
Ik vind de reclame onnodig provocerend en niets te maken hebbend met het product. En nee, dit is geen homofobe reactie, deze mening heb ik ook over 2 zoenende vrouwen, of zoenende man en vrouw. Provocatie en seksuele innuendo gebruiken om je product aan de man te brengen vind ik onnodig en niet passend op groot posterformaat in abri's. Tenzij het te maken heeft met de boodschap die je wilt uitdragen, bijv. een reclame van de Rutgers Stichting ofzo, of van COC zelf. Maar een winkel in herenpakken?? Straks hebben we zoenende vrouwen bij een mona toetje ofzo... sught.
De aversie die men jegens de eigen seksuele gevoelens heeft, wordt geprojecteerd op groepen die als anders gedefinieerd worden. (Adorno)
Deze reclame campagne is duidelijk afgekeken van de Benonton reclame's van de jaren 80 met o.m. zoenende nonnen waar destijds de kerk op stelten werd gezet en is dus niet bijster origineel en eigenlijk zou je er helemaal geen aandacht aan moeten schenken en zal deze manier van marketing snel dood bloeden.Echter zijn de mensen die dit afplakken gefrustreerde individuen die behalve dit nog veel meer frustratie's hebben waar ze niet met afplakken vanaf komen,hoe gestoord moet je zijn om de tijd te nemen met een rol plakband op stap te gaan en dit af te plakken.
Dat was mijn eerste gedachte ook gisteren; de benetton campagne uit de jaren 80. Of de Serrona campagne in de jaren 90 voor het Groninger Museum. https://www.zwiggelaarauctions.nl/index.php?p=a&select=20,214,10250
Gelukkig ben ik een ruimdenkend mens en een kind van de jaren 60 en 70. Een uitstekende basis dat mij heeft gevormd voor het heden!
Absurd dat er mensen zijn die zich storen aan twee zoenende mannen. Kenneljk ontgaat het sommigen dat we inmiddels in de 21e eeuw leven.
wie weet hebben ze het zelf wel afgeplakt om nog meer aandacht te krijgen.
Het is geen homofobie, maar intolerantie ten opzichte van een cultuur.
Welk cultuur Marc?
Ach, het is al decennia lang bekend dat Groningen de meest homofobe stad van Nederland is. Aan den lijve ondervonden (als hetero) toen ik in Groningen studeerde. Namelijk Groningers verwarren studenten vaak met homo's.We werden dikwijls nageroepen door voetbalfans. Groningen heeft Inmiddels een lange, bedenkelijke lijst aan homofobe incidenten op haar naam staan.