De plaspauzes van buschauffeurs moeten in roosters geregeld worden en niet in een CAO. Dat zeggen de werkgevers in het streekvervoer.
Buschauffeurs waaronder die van Qbuzz en Arriva gaan donderdag in staking onder meer vanwege het gebrek aan pauzes. Daarnaast willen de chauffeurs 3,5 procent meer loon. De werkgevers willen niet verder gaan dan 2 procent en de plaspauzes regelen in betere roosters.
De werkgevers willen verder praten met de vakbonden omdat er nog geen eindbod lag. De bonden zeggen dat de werkgevers niet inhoudelijk hebben gereageerd op de CAO eisen.
De temperatuur zit de komende dagen in de lift. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kan het…
Het komende weekend zijn we op 4 mei twee minuten stil tijdens de Nationale Dodenherdenkingsdag.…
Treinreizigers richting Zwolle en verder moeten de komende dagen rekening houden met extra reistijd. Door…
Aan de Donderslaan heeft zondagavond brand gewoed in een container met bouwafval. De brand ging…
“Het was een heerlijke middag, maar ik kreeg wel heel veel vrijheid”, aldus GVAV aanvaller…
SC Stadspark verloor in de tweede klasse I van het zondagvoetbal en raakte dieper in…
Bekijk reacties
Het niet vastleggen in de CAO betekend dat je afhankelijk bent van de grillen van je werkgever, en de OV werkgevers staan niet bekend om de werknemer voorop te stellen. Tuurlijk hoort het vastleggen van plasregels niet thuis in de CAO, maar bij een onbetrouwbare werkgever kun je niet anders.
Het enige wat we vragen is : normale rijtijden en keertijden , normale pauze’s op normale tijden in de diensten. Maar als je bij het beginpunt vertrekt en de volgende halte op 1 km al een minuut in de min staat gaat het niet goed, als je 20 km verder ben zit je op 10 minuten in de min. Dan moet je overstappen op een andere bus met een overstaptijd van 3 minuten en begin je dus minimaal 7 minuten in de vertraging. Dan reken ik nog niet eens dat je de mensen er in moet draaien. Zo gaat dat hier in Fryslân.