Damesfiets van het merk Batavus.
Het stadsbestuur vraagt de gemeenteraad in te stemmen met de definitieve route en ontwerp van de Slimme Fietsroute West.
De route gaat via het Hoofdstation, Paterswoldseweg, Eendrachtskade Noordzijde, Herman Colleniusstraat en Wilhelminakade naar het Jaagpad. De keuze is gemaakt in samenspraak met wijkraden en omwonenden. Er zijn vier alternatieven bekeken op onder meer veiligheid, comfort, snelheid en het karakter van de wijken. Voor de route wordt de bestrating van de Herman Colleniusstraat aangepast.
Met de slimme fietsroutes wil de gemeente de fietsstromen in de stad beter verdelen, en ervoor zorgen dat studenten eerder de
fiets pakken dan de bus. Het is de bedoeling dat de werkzaamheden nog dit najaar beginnen.
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Thermo Fisher, de Amerikaanse biofarmaceut met een vestiging aan de Zuiderweg in Hoogkerk, heeft zijn…
Bekijk reacties
Waarom dan niet gelijk voor een grotere visie gaan en het treinspoor verleggen naar het verlengde van de ringweg West.
Station Noord komt dan te vervallen en een nieuw station op het Zernike terrein. Het grote aantal aan geparkeerde fietsen zullen zich dan vanzelf verplaatsen van het drukke Hoofdstation gebied naar het Campus terrein.
Omdat dit een te simpele oplossing is...... waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan, het credo van dit stadsbestuur.
Als ze de route echt aantrekkelijk willen maken dan zouden bepaalde gedeeltes ook overkapt kunnen worden, al dan niet met een doorzichtige kap of kap met zonnecellen, zodat je een groot gedeelte droog kan fietsen.
Verder waarom geen bovengrondse metro die over normaal spoor kan rijden naar het zernike. Met een aftakking bij de Zonnelaan en dan over de zonnelaan naar het Zernike, of langs het Rietdiep en N370 naar het Zernike, met een snel metro direct naar het Zernike en eentje met 2/3/4 stops.