In Grijpskerk puilt de trein uit, zodat reizigers op de perrons achterblijven. Foto: Sebastiaan Scheffer
Groningen Bereikbaar is op zoek naar ideeën om de treinen en bussen in de spits minder vol te krijgen.
De organisatie roept daarom scholieren en studenten op om met plannen te komen. Het beste idee kan rekenen op een prijs van 444 euro.
De ideeën kunnen tot 30 april ingestuurd worden. De beste plannen worden daarna via een pitch aan een deskundige jury gepresenteerd.
WIJ Groningen organiseert komende woensdag 10 december een lichtjeswandeling in de Schilderswijk. De deelnemers ontdekken…
Agenten hebben woensdagavond tijdens een verlichtingscontrole in Paddepoel een 15-jarige jongen aangehouden die een machete…
De voormalige Poelepoort in Groningen staat afgebeeld om de nieuwe Zilveren Dukaat van de Koninklijke…
De raadsfracties van CDA en D66 maken zich zorgen over de toename van de bijplaatsingen…
Tot en met zondag is het weer in Groningen met één woord te omschrijven: herfst.…
In een woning aan de A.P. Fokkerstraat in de Oosterparkwijk heeft woensdag aan het einde…
Bekijk reacties
OV-studentenkaart afschaffen. Meer bussen en langere treinen laten rijden. Rene Strobos klonen en op alle lijnen inzetten al citerend uit zijn eigen 'Proza'.
zullen we dat de passagiers maar niet aan doen ?
Ga vanaf komend studiejaar 20.000 studenten minder inschrijven, los je het OV probleem stante pede mee op en niet enkel het OV probleem. Maak Groningen leefbaarder, hoe moeilijk kan het zijn.
Auto rijden en parkeren goedkoper maken :D maar goed, wat serieuzer: partijen als groenlinks hadden dit moeten zien aankomen. Ze zijn altijd wel heel idealistisch en populistisch bezig (in dit geval meer OV bijvoorbeeld) maar de gevolgen en problemen (OV infrastructuur kan het niet aan) of weten ze niet van of erger weten ze wel maar verbergen ze. Het lijkt wel alsof ze problemen blijven creëeren om hun bestaansrecht te behouden. In dit geval geen duurzame oplossing dus.
Electrische fietsen met korting verkopen aan de scholieren. Dan hebben ze ook nog beweging en hoeven ze niet in een te volle trein of bus te zitten.