Het Klanttevredenheidsonderzoek WMO 2015 van de gemeente deugt niet. Tot die conclusie komt de FNV nadat ze onafhankelijk onderzoek heeft laten doen naar het rapport. Het WMO-onderzoek is niet goed uitgevoerd; de resultaten zijn te positief verwoord, zonder kanttekeningen of ruimte voor verbeteringen.
Het klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijk instrument om de kwaliteit en de uitwerking van het zorgbeleid te meten. Toch gebruikt de gemeente dit onderzoek om aan te tonen dat het zorgbeleid goed op orde is en er met de uitvoering van de zorgtaken niets mis is.
De FNV heeft hier twijfels over en vroeg een onafhankelijk onderzoeker het rapport kritisch te bekijken. De conclusies zijn niet mals. Zo is slechts 20% van de ondervraagden bekend met de mogelijkheid om een cliëntondersteuner in te schakelen. Ook zou slechts 62% van de ondervraagden een keukentafelgesprek hebben gehad terwijl dit voor iedereen verplicht is. Verantwoordelijk wethouder Ton Schroor wilde vandaag niet voor de camera reageren. Komende woensdag wordt de kwestie besproken in de raadscommissie Onderwijs en Welzijn. Na afloop zal de wethouder ingaan op de kritiek.
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Het herstel van de Dorkwerderbrug gaat zeker nog enkele weken duren. Bij een inspectie heeft…
Twee auto's zijn donderdagavond op elkaar geknald op de N370 tussen oprit Peizerweg en het…