Foto: Erick Bakker
Een ruime meerderheid van de gemeenteraad wil dat het stadsbestuur een onderzoek doet naar vermindering van het aantal parkeerplaatsen langs de diepenring.
Het merendeel der raadsleden stemde in met een voorstel van Tom Rustenbiel van D66. Die wil de 360 parkeerplaatsen voor auto’s zoveel mogelijk vervangen door terrassen, groen en boulevards. Dat maakt de diepenring een stuk aantrekkelijker voor bezoekers.
Het college moet nu onderzoek doen naar alternatieven voor de parkeerplekken die verdwijnen. Bezoekers van de binnenstad kunnen hun auto wel op P+R terreinen en in parkeergarages kwijt. Voor bewoners en ondernemers aan de diepenring is een andere oplossing nodig.
Cora Ziengs, beter bekend als DJ Coco Coquelicot in Stad, draait komende zaterdag niet op…
De Fietsersbond en het Platform Gerrit Krolbrug bieden komende de petitie met 18.000 aan in…
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Bekijk reacties
Groot gelijk,tenminste als je nu dan ook het tarief voor parkeren in de parkeergarages en op de P+R terreinen naar een euro per uur gaat verlagen, incl. gratis openbaar vervoer van en naar het centrum.
Hoe denkt men straks met bussen over de diepenring te kunnen gaan rijden als er enkel een smalle strook voor gemotoriseerd verkeer over gaat blijven?
Prima plan. Ruim baan voor het schone verkeer en het inperken van CO2 en andere rotzooi uitstotende vervoermiddelen heeft altijd mijn sympathie.
De tarieven voor parkeren zijn nog steeds aan de lage kant en maken maar een heel klein deel uit van de autokosten. De (veel te) lage benzineprijs heeft een veel groter effect op de autokosten.