Er komt geen nieuwe aansluiting van de N361, de provinciale weg in de richting van Winsum, op de noordelijke ringweg bij de Noordzeebrug bij Noorderhoogebrug.
Volgens het provinciebestuur is de aansluiting niet meer nodig, omdat het verkeer op de N361 is afgenomen en er niet veel ongelukken plaats vinden.
Bovendien zou een extra aansluiting ingrijpende gevolgen hebben voor de bewoners van het voormalige dorp Noorderhoogebrug. Bij bewoners en ondernemers riepen plannen daarom de nodige weerstand op.
Het komende weekend zijn we op 4 mei twee minuten stil tijdens de Nationale Dodenherdenkingsdag.…
Treinreizigers richting Zwolle en verder moeten de komende dagen rekening houden met extra reistijd. Door…
Aan de Donderslaan heeft zondagavond brand gewoed in een container met bouwafval. De brand ging…
“Het was een heerlijke middag, maar ik kreeg wel heel veel vrijheid”, aldus GVAV aanvaller…
SC Stadspark verloor in de tweede klasse I van het zondagvoetbal en raakte dieper in…
De fractie van Partij voor het Noorden is zwaar ontstemd over het besluit van het…
Bekijk reacties
Laat men de geplande rotonde bij Sauwerd welke de doorstroming zou moeten bevorderen nu dan ook achterwege? Een rotonde zal enkel de doorstroming belemmeren i.p.v. bevorderen, net als je dit nu bij de rotonde bij Ranum ziet plaatsvinden, was er eerst voldoende zicht en was het simpel deze weg op te draaien of af te slaa, nu heeft men er een rotonde met verkeersremmende in en uitvoeg banen geplaatst, waardoor er enkel harder gereden wordt om vooral niet te hoeven wachten op deze rotonde/geen voorrang te hoeven verlenen.
Wil men daadwerkelijk de doorstroming gaan bevorderen, hou dan als handhaver eens goed de bestuurders van de diverse voertuigen in de gaten. Een vlotte doorstroming wordt vooral tegengehouden doordat er automobilisten rijden met een snelheid van 60-65km/uur, daar waar het om een 80km weg gaat, om nog maar niet te spreken over bestuurders welke moeite hebben met het rijden in de schemer/of in het donker. Veel gevaarlijke situaties ontstaan ook doordat bestuurders niet met de verkeersstromen meerijden, waardoor deze worden ingehaald, ook op plaatsen waar dit niet is toegestaan.