Categorieën: Nieuws

Aanpak Diepenring op punt van beginnen

Binnenkort wordt een begin gemaakt met het werk aan de Diepenring. De ring van wegen rond de stadsgrachten krijgt een nieuwe inrichting.

Het werk duurt twee jaar en wordt gefaseerd uitgevoerd. Er komt één rijstrook met daarnaast een fietspad van rood asfalt en waar mogelijk een breder voetpad. .

Het gaat om beide zijden van het deel tussen de Ebbingebrug en Steentilbrug, en om de buitenzijde van het deel tussen Ebbingebrug en Kijk In ’t Jatbrug. Daarvoor moet eerst het oude wegdek worden verwijderd.

De wegvakken zijn telkens drie tot vier weken afgezet. Het verkeer wordt dan omgeleid. Over het parkeren aan de Diepenring is nog geen besluit genomen.

Op 10 oktober is er een inloopavond voor belangstellenden in de kantine van het Werkman Lyceum.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • Lekker smal voor al die bussen, die uit de binnenstad zijn verbannen door dit bewonersonvriendelijke "gemeentebestuur". Samen met auto's, fietsers en voetgangers vast een vlotte doorstroom! Ziet u de eindeloze vertragingen al voor u?

  • (Pistolen)Paultje heeft voor de verandering zijn speelgoedautootjes uit de doos gevist.
    Hij heeft samen met zijn vriendjes de situaties nagespeeld en is tot de conclusie gekomen dat het plan in theorie uitvoerbaar is.
    De praktijk is van latere zorg.

  • Klets toch niet zo slap, R. Bos. Het stratenplan in dr binnenstad dateert uit de Middeleeuwen, toen er dagelijks anderhalve ossenkar en een vierdaagsepeloton door de stad trok. Het is logisch dat de binnenstedelijke ruimte niet op bussen berekend is en dat die derhalve uit het centrum worden geweerd. Bovendien is de stadskern van Groningen klein genoeg om vanaf elk punt aan de rand te kunnen worden belopen.

    • In antwoord op C Neetebeem

      Wat een enorm kletsverhaal van uzelf! Alle steden in Europa stammen uit de middeleeuwen of vroeger.
      Daar rijden over het algemeen niet alleen bussen maar vooral trams als er al geen metro is aangelegd.
      Vreemd ook dat men "Groningen" altijd zo klein wil voorstellen! Nee Groningen is voor Nederlandse begrippen
      een redelijk grote stad en verdient het om goed openbaar vervoer te hebben, ook in de binnenstad!
      En voor de bereikbaarheid van buitenaf wellicht een betere spoorverbinding, zoals de bedoeling was met
      de ZuiderZeelijn! (Een overzicht hiervan op http://www.mpwiersema.nl)

Recente berichten

DJ Coco Coquelicot aangevallen op Ebbingebrug na avondje draaien

Cora Ziengs, beter bekend als DJ Coco Coquelicot in Stad, draait komende zaterdag niet op…

40 minuten geleden

18.000 krabbels voor veilige oversteek bij nieuwe Gerrit Krolbrug dinsdag aangeboden in Den Haag

De Fietsersbond en het Platform Gerrit Krolbrug bieden komende de petitie met 18.000 aan in…

2 uur geleden

Gomarus College en ROC Menso Alting openen nieuwe technieklokalen

Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…

2 uur geleden

‘Groninger Museum stuurloos en in geldnood, steun van gemeente en provincie nodig’

Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…

2 uur geleden

Treinen moeten nog jaren langzamer rijden tussen Stad en Leeuwarden

Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…

4 uur geleden

PostcodeStraatprijs valt aan Boerhaavelaan, 25.000 euro en auto voor winnaars

Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…

4 uur geleden