De gemeente gaat taxichauffeurs stimuleren om meer elektrisch te gaan rijden.Het plan is om elektrische taxi’s op korte termijn twee plekken aan te bieden waar ze kunnen snelladen. Dat kan bij de voorkant van de wachtrij op het hoofdstation.
Elektrische taxi’s krijgen ook een voorrangspositie bij de nieuw in te richten taxistandplaats bij de Grote Markt. De gemeente denkt nog na over een aanpassing van de legeskosten voor elektrische taxi’s.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Bekijk reacties
In Nederland heeft rechts alltijd voorrang. Een taxi op batterijen kan geen interlokaal vervoer aan, de batterijen zijn snel leeg, dus taxis op batterijen kunnen alleen lokaal mensen vervoeren, dus moet de taxichauffeurenbaas dubbel zoveel autos aanschaffen elke chauffeur 1 voor lokaal en 1 voor interlokaal verkeer, dat is dan weer goed voor de industrie.
Wil je een beter milieu dan moet je gewoon per bus en trein reizen en het laatste stukje lopen!
Elektrische taxi,s zijn niet schoner je krijgt zo lang via stekker moeten op laden alleen maar meer kern afval laat ze maar eerst naar duitsland lijken bij Bmw die is nu met een auto bezig die niet meer hoeft worden te opgeladen en Amerika zijn ze met een kia bezig die hoeft ook niet meer opgeladen te worden als il naar schiphol wil kan ik niet met z,n taxi heen en weer komen om dat de accu eerder leeg is dit gebeurt in een te vroeg stadium
Met vriendelijke groeten
Fred van der molen
Comfortabel personen vervoer
Als de stad nu gewoon laadpalen voor Taxi's neer zet met groene energie, dan is dat ook opgelost. Sowieso scheelt het een hoop fijnstofuitstoot in de stad. Maar een klein deel van de in Nederland geleverde energie komt uit kerncentrales.
Enig idee wat dit met de taxi ritprijs gaat doen?