Het OV-bureau Groningen Drenthe breidt de dienstregeling uit. Dit in verband met de verwachte toename van het aantal passagiers.
Volgend jaar gaat tussen Groningen en Delfzijl Q-link 6 rijden. De bus rijdt door naar de P+R in Haren en sluit daar aan op Q-link 5. Tussen Groningen Airport Eelde en de stad gaat een Airportliner rijden met een volledig elektrische bus.
Vanaf medio volgend jaar rijden de bussen niet meer via de Brugstraat en het A-kerkhof, maar lang Westerhaven en Eeldersingel. De route via de Grote Markt blijft voorlopig ongewijzigd. Wel wil de gemeente de binnenstad binnen enkele jaren vrij maken van bussen.
Op zaterdag 21 december wordt van 9.00 uur tot 13.00 uur de Kerst Top 050…
De gemeenteraad bespreekt deze woensdag de plannen voor de voedsel- en eiwittransitie. Het college van…
Het aantal vrouwelijke hoogleraren aan de RUG is in 2023 licht gestegen tot 29,4 procent.…
De provincies Groningen, Friesland en Drenthe worstelen met de laagste salarissen, ten opzichte van hun…
Bij een uitslaande woningbrand aan de Suikerlaan is woensdagochtend rond 04.30 uur veel schade ontstaan.…
Velocitas 1897 gaat verder in de noordelijke districtsbeker na de winst dinsdagavond op PKC'83. Oranje…
Bekijk reacties
Eieren voor je geld kiezen heet dit .. rustig aan .... poko poko
De Stadjers ( en bezoekers binnenkomend via het openbaar vervoer ) gevaceerd ( geestelijk ) voorbereiden op de onvermijdelijke voettocht naar de Grote Markt .
Dit dictaat moet je natuurlijk niet plompverloren in een keer doorvoeren , maar gafaceerd en met beleid , zodat men aan het idee kan wennen en uiteindelijk accepteert .
Het is de normale gang van zaken ( politieke ) weg van de diplomatie en er omheen lullen , zodat uiteindelijk het gehele plan ten uitvoer kan worden gebracht .
Zonder al teveel gemor .
Dat er ondertussen steeds meer mensen ( gedwongen ) moeten gaan lopen hebben onze bestuurders geen boodschap aan .
Een eventuele alternatief voor de verdwijnende bussen is duidelijk nog niet gevonden .
Weet U ook waarom deze gefaseerde tactiek wordt toegepast .
Tijd winnen dus .. en de gedupeerde Stadjers brutaal te vragen om mee te denken voor een zo een alternatief .
Ik vind dit ( bijna ) hetzelfde , om aan een gevangene te vragen te kiezen voor de galg of de guillotine .
De doodstraf heeft hij uiteindelijk toch ..
Los het vraagstuk alternatief zelf maar Gemeente ..
De winkels aan de Westerhaven gaan gouden tijden tegemoet .
De wijkwinkelcentra zullen weer gaan floreren .
Dit ten koste van de uitbaters in de binnenstad .
Het zal stil worden in de binnenstad .. doodstil ..
Die passagierstoename zal snel drastisch afnemen, als de Grote Markt en het A-Kerkhof zonder bussen komen te zitten.
Je kunt het ook positiever uitleggen: Voorlopig is alles uitgesteld en blijven de bussen rijden door de binnenstad.
Ik moet nog zien of de gemeente het echt aandurft om die halte aan de Grote Markt te sluiten.
In de tussentijd kan een hoop veranderen, denk nog maar eens aan die "tram discussie" in 2012!!
Die rechtstreekse bus naar vliegveld Eelde is wel een prima plan! Als het tenminste doorgaat.