De plannen voor Groningen Spoorzone zijn verder uitgewerkt. De blauwe voetgangersbrug over de sporen verdwijnt bij de ombouw van het Hoofdstation. De gemeente gaat nu definitief kiezen voor een fietstunnel en een nieuwe ondergrondse fietsenstalling aan de zuidzijde van het Hoofdstation.
Hoe het gebied aan de zuidzijde van het station eruit zal komen te zien is nog niet duidelijk. Daarover start nog dit jaar overleg met de omgeving. Een van de vraagstukken daarbij is ook of het busstation naar de zuidzijde gaat verhuizen.
De werkzaamheden op het Hoofdstation starten naar verwachting in 2018, met het opruimen van het opstelterrein aan de zuidzijde. Als alles volgens planning verloopt, is het werk begin 2021 helemaal klaar. De kosten bedragen ongeveer 278 miljoen euro.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Bekijk reacties
een super de luxe fietstunnel onder het station en dan zo'n lullige loopbrug over de nieuwe ringweg zuid: als fietser die zoveel mogelijk (immer beroerd afgestelde) stoplichten wil mijden schiet dit ook niet op.
Jammer idd van die loopbrug.
Maar over de stationsplannen zelf? Ik zeg: doen!
domdomdomDOMDOMDOM
Verandering is eng hè?