Bewoners van de gemeente Haren die dichtbij de A28 wonen kampen met geluidsoverlast en luchtvervuiling van het verkeer op de snelweg. Dat meldt GroenLinks.
De GroenLinks-fractie is daarom tegen het plan van het Ministerie van Verkeer om de maximumsnelheid op de A28 tussen Groningen en Hoogeveen te verhogen naar 130 km per uur. Een hogere maximumsnelheid zorgt voor relatief sterke toename van geluid en uitstoot van schadelijke stoffen. Dit tast de gezondheid van inwoners en het woonmilieu van Haren aan.
GroenLinks dient maandag In de raadsvergadering een motie in. Ze vraagt het gemeentebestuur protest aan te tekenen bij Minister Schulz van Haegen tegen de voorgenomen verhoging van de maximumsnelheid.
De participatie laat te wensen over. Dat is de belangrijkste opmerking die genoteerd kan worden…
In het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem wordt deze periode druk gewerkt om een historische Groningse…
Op Eerste Pinksterdag, volgende week zondag, vindt op het voormalige Suikerunieterrein bij EM2 weer een…
FC Groningen viert zondagmiddag in de Euroborg haar promotiefeest. De deuren van het stadion gaan…
Ook zaterdagavond en in de nacht van zaterdag op zondag was in Groningen het noorderlicht…
Het is de komende dagen aantrekkelijk voorjaarsweer. De zon laat zich vaak zien en de…
Bekijk reacties
Gem. Haren , ik heb een voorstel/alternatief in de Provinciale Staten Groningen ingediend om de N 366 Veendam-Ter Apel/Emmen te verdubbelen.
Gevolg 9000 auto''s minder over de N 34 via A 28 > Jullianaplein , wat op Jullianaplein 15 % van het huidige verkeer uitmaakt.
Je wilt het hele buitengebied vol leggen met 4baans wegen om te zorgen dat het Julianaplein ontlast wordt? Door de ombouw zullen daar de files verdwijnen. niet nodig dus. Breng de topsnelheid bij Haren al terug naar 100 in bij Groningen naar 80. Dan kan het verkeer zich aanpassen om vlekkeloos over het Julianaplein te rijden.
ambtenaar Marc , jij weet het goed op RWS verdwijnen 7 verkeerslichten en op maaiveld niveau komen 1 verkeerslichten terug. En een goede verbinding met zuidoost Drenthe is van economisch belang en daar door komt er 9000 voertuigen minder over het Jullianaplein/Europaplein
Door een nieuwe westring zal het verkeer nog eens 25 % afnemen en zal het verkeer op de zuidring met 40 % afnemen.
Moar zoals altied komt aan dat gejakker een end....
Groen Links moet niet zeuren.
Wat een gezeur. Er woont niemand volgens mij direct aan de snelweg in haren. Maar we weten dat het groen link spul overal over zeurt als het om de auto gaat. Toch wel bijzonder. Het over grote deel van de gl aanhangers rijdt in een auto. En als je aanbied dat ze mee kunnen rijden dan zitten ze al eerder in je auto dan jij zelf.
als het om gemotoriseerd verkeer gaat is groen links overal op tegen