Bedrijven in het openbaar vervoer zijn veel te snel met het geven van boetes bij incheck-problemen. Dat zegt het OV loket.
Reizigers die vergeten in te checken of dat bij een verkeerde vervoerder doen of per ongeluk uit- in plaats van inchecken, krijgen nu vaak een boete, ook al hebben ze wel degelijk betaald voor hun reis. Het OV loket vindt het verkeerd dat goedwillende reizigers worden behandeld als zwartrijders. Ze hebben immers voor hun reis betaald.
De laatste maanden komen veel klachten binnen over het boetebeleid. Het OV loket vindt dat de openbaarvervoerbedrijven dat beleid flink moeten wijzigen.
'Homomoeder' Willeke Alberti keert bij uitzondering terug op het podium. Op zaterdag 22 juni staat…
In 2026 komt de grote internationale buitententoonstelling van Into Nature naar De Onlanden met uitgebreid…
Een 82-jarige man uit Groningen, die verdacht wordt van poging tot moord, mag zijn proces…
Algemeen directeur Olivier de Bruijne zwaait, per 1 oktober, na bijna zes jaar af bij…
Zwartrijders, fietsers zonder licht en wildplassers in Groningen zouden er vanaf dinsdag wel eens zonder…
De studentenflat aan de Van Heemskerckstraat wordt flink verbouwd. Verhuurder Lefier gaat de kamers in…
Bekijk reacties
Bouw een brak systeem en als het fout gaat geef je de reiziger de schuld en laat hem extra betalen.
Een goed idee om als experiment op een paar forenzenlijnen een paar maanden niet te doen? Dan kunnen we zien hoeveel inkomsten het openbaar vervoer dan misloopt!