De Gerrit Krol brug wordt vervangen door een 4 meter hoge beweegbare brug met aan de zijkanten een of twee fietsbruggen van ruim 9 meter.
Het stadsbestuur wilde een kleinere en dus goedkopere brug. Met het bespaarde geld wilde het stadsbestuur een brug naast de busbaan van het Oosterhamriktracé financieren, maar Rijkswaterstaat wilde daar niet aan meewerken. Nu dat niet door gaat wordt onderzocht of het mogelijk is of in de toekomst op de huidige brug over de busbaan ook auto’s kunnen gaan rijden.
Burgemeester en Wethouders willen dat de noordzijde van het UMCG beter bereikbaar wordt via de Oostelijke Ringweg en een nieuw Oosterhamriktracé.
Op de Helper Brink heeft donderdagmiddag rond 17:00 uur een automobilist een bestelbusje geramd. Vervolgens…
Het voormalige Vapiano-pand aan de Nieuwe Markt heeft een tijdelijke nieuwe bestemming. Het pand vormt…
Er komen vier nieuwe energiezuinige sociale huurwoningen aan de Molenkampsteeg in Haren. Donderdagmiddag gaf Dik…
In aanloop naar 4 en 5 mei worden rondleidingen verzorgd over zestien Groningse verzetsstrijders die…
De twee mannen die worden verdacht van het aanrijden van een kind, dinsdagavond rond zes…
Er breekt een zeer spannende speelronde aan voor FC Groningen. De ploeg van trainer Dick…
Bekijk reacties
Een fietsbrug 9 meter. Twee fietsbruggen dus 18 meter.
Daartussen dus nog de brug van ???meter.Kan zo aan de busbaan of Noordzeewegbrug vastgehaakt worden.
Een hefbrug van 4 meter hoog (al ie dicht is) Arie. Daarnaast op 9 meter hoogte twee fietsbruggen (hopelijk kun je er op fietsen en niet alleen op klimmen) Ik vraag me af waarom er twee fietsbruggen nodig zijn. Als de hefbrug open is stroomt het verkeer niet door en is 1 wat bredere voldoende.
MarcS,
door uw uitleg wordt de brug niet anders.
Je denkt dus nog steeds dat de fietsbrug van de Noordzeebrug naar de Korrewegbrug naar de Busbaanbrug loopt?
Wel eens bij drukke momenten bij de fietsersbruggen geweest als de brug open staat (of storing heeft)? Daar is het gewoon altijd druk. Bovendien heb je langzame klauteraars en de wat vlottere. Een eenrichtingsbrug is prettiger, omdat je dan geen tegenliggers hebt over een brug die misschien max. 2 meter breed is. Bovendien is in de huidige situatie van twee bruggen met "eenrichtingsverkeer" beter voor de doorstroming.
Check eerst maar even dit verhaal. Wordt het een stuk duidelijker http://beijum.org/hoe-gaan-we-met-de-fiets-over-de-nieuwe-gerrit-krol-brug/
Oplossing twee lijkt me de meest logische. Wel de fietsers voorrang geven.
iedereen geeft de fietsers voorrang @mac..zelfs als ze dat niet hebben ..
https://youtu.be/bGoaSm7c2vg
Beetje dom om te remmen. Hij was er al voor.