Het Groninger Hoofdstation krijgt drie tunnels. Dat maakte een projectgroep van de Gemeente, de Provincie, de NS, en Prorail vrijdag bekend.
Er komt een voetgangerstunnel onder de centrale hal van het station naar het zuiden. Daarnaast komt een fietstunnel die uitkomt precies in het midden van het stadsbalkon, en er komt een bustunnel die loopt van de zuidkant van het station tot voorbij het busstation aan de noordkant.
De tunnels zijn onderdeel van een investering van meer dan 260 miljoen euro om de bereikbaarheid van de stad met het openbaar vervoer te verbeteren. Er komen ook meer treinen van en naar het station. En er komt een perron bij.
De temperatuur loopt flink op aankomende dagen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis worden woensdag en donderdag…
Afgelopen zaterdag is fase 3 van Operatie Ring Zuid ingegaan en dat betekent een hoop…
Het Nederlands Kampioenschap Jeugdschaken is in volle gang. Elk jaar vindt dit kampioenschap plaats, maar…
De rechtbank in het Belgische Hasselt heeft een Rus, die naar Nederland was gevlucht om…
Ondergrondse afvalcontainers moeten in de toekomst met een telefoon geopend kunnen worden. Daar pleit de…
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland heeft 250 miljoen euro aan subsidies verdeeld over zeven projecten,…
Bekijk reacties
Ieder heeft weer geld in overvloed !
Voorbarig artikel en niet helemaal juist. Het is nog niet definitief dat er drie tunnels komen. Aan de hand van reacties komt dit er uit. Ze staan erachter, maar zal nu nader onderzocht worden mede i.v.m. de financiën, techniek en sociale veiligheid
Die fietstunnel en voetgangerstunnel zijn er in feite maar 1. Waarbij de fietsers en voetgangers van elkaar gescheiden worden.
Een staaltje van dagdromen en natte vingerwerk v.w.b. de financien.
MarcS, één tunnel voor de prijs van twee , of twee tunnels voor de prijs van één ?
de hoge heren en dames dagdromen weer eens en brengen weer ongeargumenteerd zaken naar buiten en hebben geen flauw benul hetgeen het gaat kosten.
Ze moeten eens ten rade gaan in Amsterdam wat een/twee tunnels onder het oude station door gaat kosten,en een bustunnel scheef onder alle sporen door, laat ze kijken wat het Forum kost qua kelder/fundering.