Het Groninger Hoofdstation krijgt drie tunnels. Dat maakte een projectgroep van de Gemeente, de Provincie, de NS, en Prorail vrijdag bekend.
Er komt een voetgangerstunnel onder de centrale hal van het station naar het zuiden. Daarnaast komt een fietstunnel die uitkomt precies in het midden van het stadsbalkon, en er komt een bustunnel die loopt van de zuidkant van het station tot voorbij het busstation aan de noordkant.
De tunnels zijn onderdeel van een investering van meer dan 260 miljoen euro om de bereikbaarheid van de stad met het openbaar vervoer te verbeteren. Er komen ook meer treinen van en naar het station. En er komt een perron bij.
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Het herstel van de Dorkwerderbrug gaat zeker nog enkele weken duren. Bij een inspectie heeft…
Bekijk reacties
Ieder heeft weer geld in overvloed !
Voorbarig artikel en niet helemaal juist. Het is nog niet definitief dat er drie tunnels komen. Aan de hand van reacties komt dit er uit. Ze staan erachter, maar zal nu nader onderzocht worden mede i.v.m. de financiën, techniek en sociale veiligheid
Die fietstunnel en voetgangerstunnel zijn er in feite maar 1. Waarbij de fietsers en voetgangers van elkaar gescheiden worden.
Een staaltje van dagdromen en natte vingerwerk v.w.b. de financien.
MarcS, één tunnel voor de prijs van twee , of twee tunnels voor de prijs van één ?
de hoge heren en dames dagdromen weer eens en brengen weer ongeargumenteerd zaken naar buiten en hebben geen flauw benul hetgeen het gaat kosten.
Ze moeten eens ten rade gaan in Amsterdam wat een/twee tunnels onder het oude station door gaat kosten,en een bustunnel scheef onder alle sporen door, laat ze kijken wat het Forum kost qua kelder/fundering.