Categorieën: Nieuws

Gemeente zet beste mensen achter de telefoon

De gemeente zet zijn beste medewerkers achter de telefoon en het beantwoorden van de e-mail. Dat zegt gemeentesecretaris Maarten Ruys in een interview op e-overheid.nl.

“Ik wil geen Klantcontact Centrum in termen van een call center,” aldus Ruys. “Ik wil juist een kwaliteitscentrum aan de voorkant hebben zitten dat gelijk het goede antwoord heeft als er vragen zijn over bijvoorbeeld een Wmo-uitkering, een paspoort of over ingewikkelde zaken.”

E-overheid.nl is een site die kenniswisseling over de totstandkoming van de ‘elektronische overheid’ stimuleert.

Menno van Duinen

Bekijk reacties

  • het fenomeen callcenter ("vlotte babbelaars gezocht") begint langzaam aan ook wel een plaag te worden. zo'n 10% van alle vacatures is afkomstig van callcenters.

Recente berichten

“Maandag opklaringen en stapelwolken, woensdag zomers warm met 25 graden”

De temperatuur zit de komende dagen in de lift. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kan het…

2 uur geleden

Veel animo voor Victory Museum: “Conflicten in de wereld laten zien hoe kwetsbaar we zijn”

Het komende weekend zijn we op 4 mei twee minuten stil tijdens de Nationale Dodenherdenkingsdag.…

3 uur geleden

Komende dagen geen treinverkeer mogelijk naar Zwolle vanwege werkzaamheden aan bruggen

Treinreizigers richting Zwolle en verder moeten de komende dagen rekening houden met extra reistijd. Door…

4 uur geleden

Container tegen gevel gebouw in lichterlaaie, forse rookontwikkeling

Aan de Donderslaan heeft zondagavond brand gewoed in een container met bouwafval. De brand ging…

5 uur geleden

Jonathan van Dorssen flink op schot: GVAV geeft GRC Groningen pak slaag

“Het was een heerlijke middag, maar ik kreeg wel heel veel vrijheid”, aldus GVAV aanvaller…

7 uur geleden

SC Stadspark dieper in de zorgen, Groninger Boys klopt kampioen Peize

SC Stadspark verloor in de tweede klasse I van het zondagvoetbal en raakte dieper in…

7 uur geleden