Er is geen geld om de noordelijke spoorlijnen van Arriva te elektrificeren. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld van vervoer aan de Tweede Kamer laten weten.
De accijns op de rode diesel wordt verhoogd en daardoor worden regionale vervoerders zoals Arriva flink op kosten gejaagd. De treinen rijden op rode diesel. De gevolgen zouden zijn dat de treinkaartjes duurder worden. Bovenleidingen zouden een oplossing zijn.
Ondanks dat Mansveld niks kan doen gaat ze toch met de regiovervoerders praten over het probleem. De accijnsverhoging op de diesel ligt op het bord van het ministerie van financiën.
De komende dagen gaan zomers warm verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kan het op woensdag…
De zoekactie naar een mogelijke drenkeling in het Zuidlaardermeer wordt voorlopig niet hervat. De afgelopen…
Deelnemers hebben dinsdag in De Oosterpoort gestreden om de Kunstbende Awards. Het ging om een…
Brandweerlieden hebben dinsdagavond een kat bevrijd die vast was komen te zitten achter een ventilatierooster.…
Donar heeft dinsdagavond voor 3700 toeschouwers in een spektakelstuk gewonnen van Telenet Giants Antwerp. De…
Voetbalkamp Groningen is deze week neergestreken op de velden van Be Quick in Haren. Het…
Bekijk reacties
Dit soort effecten dient te worden gerepareerd. Die das dan jammer ver mijn mijn bedshow mentaliteit is irritant. Electrificatie kan ook met een derde rail gebeuren, wellicht is dat goedkoper. Ook zou je de treinen op Kerosine kunnen laten rijden (de landmacht wil ook op Kerosine gaan rijden) Dieselmotoren kunnen dat prima aan.
Waarom niet gewoon op rode diesel.dit is toch goed.
gewoon en politieke onwil.
waarom niet promiel meer heffing op vliegtuig brandstof en dat is veeeel meer geld
De regering kan het openbaar vervoer best ontheffing kunnen geven, deze verhoging gaat alleen ten koste van die provincies met dieseltreinen. En in het centrum en westen van het land heeft men die niet !