Project X heeft niet alleen maar negatieve gevolgen voor Haren. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Hanzehogeschool onder ruim vierhonderd Nederlanders heeft gehouden. Een jaar na de relletjes blijkt dat Haren niet veel imagoschade heeft opgelopen. De bekendheid is wel sterk gestegen.
Volgens de onderzoekers blijkt dat mensen over het algemeen een lage waardering voor een regio hebben als ze die niet kennen. Haren zou volgens hun nu kunnen profiteren van de door Project X verkregen bekendheid, door de positieve kenmerken van de gemeente via marketing uit te dragen. Die boodschap zal nu eerder aankomen.
Het onderzoek is het eerste van de Hanzehogeschool dat onder de naam Marklinq werd gepresenteerd. Docenten en studenten van de opleiding Marketing zullen onder die noemer onderzoeken uitvoeren. Het is de bedoeling dat bedrijven lid worden en zelf onderzoeken aandragen.
De heren van basketbalvereniging De Groene Uilen zijn zondag uitgeschakeld in de play-offs om het…
Dinsdag zet het warme weer nog even voort. De zon is er volop en de…
De gestolen politiepop is weer terecht. Jolige beschonken studenten hebben de nepagent zondagnacht van de…
In de parkeergarage van het UMCG is maandagavond brand ontstaan. De melding van de brand…
De varkens om invasieve planten op de Zernike Camus te bestrijden moeten minstens twee seizoenen…
Corona, klimaat en oorlogen: hoe hou je als jongere hoop in een wereld vol onzekerheden?…