Bij de verbouwing van de Zuidelijke Ringweg verdwijnen er veel op en afritten. Voor het verkeer wordt het daardoor ingewikkeld om bij de binnenstad te komen. Verkeersdeskundige Arthur Kamminga heeft echter een idee wat het probleem zal voorkomen.
Omwonenden van de ringweg zijn bang dat bestuurders gaan besluiten om via de woonwijken naar de binnenstad te rijden. Hier komt veel overlast van, met al het geluid en de uitlaatgassen van de auto’s. Arthur Kamminga’s idee houdt in dat de afrit bij de Hereweg kan blijven bestaan. Zo kan het verkeer via de Hereweg naar het centrum en blijven de omliggende wijken gespaard.
Tot en met tien oktober houdt het stadsbestuur inspraakavonden in het MartiniPlaza. Eind van dit jaar moet duidelijk worden hoe de ringweg er uit komt te zien.
De eigenaresse van restaurant Wereldgeluk aan de Atoomweg in Groningen is afgelopen weekend, samen met…
Bij een ongeluk met een personenauto in Lewenborg is maandagmiddag een fietser lichtgewond geraakt. (meer…)
Hoewel de gemeente Groningen zich juridisch heeft neergelegd bij de uitspraak van de rechter over…
Het Bevrijdingsfestival Groningen noemt de editie van het festival van afgelopen zondag een 'inspirerende en…
Er komt vrijdag geen groot scherm in de gemeente waar de wedstrijd tussen FC Groningen…
Jutta Leerdam gaat komend seizoen uitkomen voor schaatsteam IKO. Volgens De Telegraaf tekent de schaatsster…
Bekijk reacties
De hoge heren beweren steeds dat er 20 % doorgaand verkeer is van de A 7 west ; : A 7 oost en dat 80 % ter plekke moet zijn. Wat gaan we doen. We sluiten de op en afritten ! Dan kan 80 % niet op de plek komen. In de werkelijkheid is 40 % doorgaand verkeer A 7 west A 7 oost en moet je wel degelijk je op en afritten behouden om het verkeer niet weg te jagen naar elders.Kijk zelf een naar het verkeer dat van alle op en afritten Hereweg gebruik maakt maar ook bij de gasunie kijken !