Categorieën: Wijken

Stadspartij wil aanpak Winschoterkade

De Stadspartij wil dat de gemeente de kruising Steentilkade – Schuitendiep – Damsterdiep aanpakt. Het kruispunt is onoverzichtelijk en onveilig.

Sinds 2011 is de Steentilstraat dankzij een zogenoemde zakpaal afgesloten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer en is de rijrichting van de Winschoterkade omgekeerd. De Winschoterkade wordt door veel verkeer gebruikt om de Binnenstad te bereiken. Fietsers zigzaggen vaak gevaarlijk tussen auto’s door. Het einde van de Winschoterkade is, met name door de verkeersdrempel, voor alle weggebruikers een ware hindernis.

De Stadspartij wil dat de drempel verwijderd wordt en dat dit deel van de Winschoterkade opnieuw wordt ingericht, met duidelijke wegbelijning. Hierdoor worden fietsers en auto’s duidelijk gescheiden en komt er meer ruimte voor het verkeer.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • die kruising is echt levens gevaarlijk en wat te denken van de kruising aan het begin van het damsterdiep 10meter verder dan de kruising in dit artikel die is minstens net zo gevaarlijk en totaal onoverzichtelijk, nee dit is weer een knap staaltje van onze vroegere wethouder van verkeer mevrouw dekker maar ja die wist het allemaal zo goed toch

    • Als je tijd over hebt, is het interessant om eens de CV's van Dekker (niet afgemaakte studie sosiejaal werk) en Offerman (verkeersman van De Stadspartij) met elkaar vergelijken.

      Dekker stond tot Offerman, als Jurjen van der Meert tot Berlage. Dekker stond tot Offerman als Shaking Stevens tot Elvis Presley.

      En toch reageerde bijstandsmoeder Dekker met een stuitende arrogantie op de intelligente vragen van Offerman. Vragen die konden leiden tot inzichten die Groningen heel wat geld hadden kunnen besparen.

      Met vriendelijke groet

  • Ook voor de drempel was het daar levensgevaarlijk. Tijd voor een betere oplossing, maar die heeft de Stadspartij zoals gewoonlijk niet.

      • Terugbrengen naar de oude situatie is idd geen oplossing... Een paar extra streepjes op de weg ook niet. Dan lijkt me zelfs een verkeersdrempel nog beter.

  • Tijd om de oude situatie in ere te gaan herstellen, dus gewoon weer doorgaand verkeer door de Steentilstraat en de Radesingel en weer stoplichten gaan plaatsen om zo het verkeer de stad uit te geleiden over de Europaweg en het Damsterdiep.

    Edit, is onmogelijk geworden door het gedrocht wat nu op het Damsterdiep staat, waarlangs je enkel nog de stad in kunt rijden.

  • De Stadspartij heeft dus tóch nog wel eens goede ideeën, ik had de hoop al bijna opgegeven.

    Overigens zou ik het dan ook gelijk goed doen door de brug breder te maken door middel van een overkapping, zoals in de tramplannen. Langere voertuigen zoals vrachtwagen en bussen hoeven dan niet zo'n scherpte bocht te maken.

Recente berichten

Donar incasseert zware nederlaag tegen Filou Oostende

Donar heeft de laatste wedstrijd van de Elite Gold verloren. De Groningers kwamen er vrijdagavond…

3 uur geleden

Ongekende thriller bij Telstar: Van Bergen houdt FC Groningen in dying seconds op promotiekoers

In de slotseconden van de wedstrijd ontpopte Thom van Bergen zich tot de held van…

4 uur geleden

Wisselvallig bevrijdingsweekend in aantocht: wolkenvelden, buien en opklaringen

Het komende bevrijdingsweekend wordt er één waarin het weer wat heen en weer zwalkt na…

4 uur geleden

Minder natuur- en bosgebied in Groningen, woningen nemen plaats in

Het aantal natuur- en bosgebieden in Groningen is in de periode 2013-2022 met negentien vierkante…

6 uur geleden

Afgelopen: Van Bergen is de held van Groningen in Velsen-zuid

FC Groningen neemt het vrijdagavond op tegen SC Telstar. FC Groningen moet minimaal gelijkspelen om…

6 uur geleden

NAM wil extra schadekosten Groningen niet betalen zonder ‘onderbouwing’

Als het aan de Nederlandse Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) ligt, draagt het bedrijf vooralsnog niet…

7 uur geleden