Treinreizigers die vanuit de richtingen Leeuwarden en Veendam naar Delfzijl verder willen reizen moeten te lang op het Hoofdstation in Groningen wachten op een aansluiting. Vooral in de avond kan dat wel eens een uur duren. Dat zegt de fractie van GroenLinks in Provinciale Staten.
Volgens statenlid Harrie Miedema moet de provincie hier iets aan doen. Het probleem zou al opgelost kunnen worden door de trein naar Delfzijl vijf minuten later van het Hoofdstation te laten vertrekken. Uiterlijk bij de nieuwe dienstregeling in 2014 zou dit probleem opgelost moeten worden.
“We proberen in Groningen mensen uit de auto in trein en bus te krijgen en door zulke slechte aansluitingen bereik je juist het tegenovergestelde en pakken mensen juist weer de auto in plaats van de trein,” aldus Harrie Miedema.
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Thermo Fisher, de Amerikaanse biofarmaceut met een vestiging aan de Zuiderweg in Hoogkerk, heeft zijn…
Kringloopwinkel GoudGoed is bijna een week geopend. Volgens manager van WerkPro Bastiaan van Vliet lopen…
Op de kruising tussen de Osloweg en de Gotenburgweg vond vrijdagmiddag een aanrijding plaats tussen…
De Forumbibliotheek in Selwerd is vrijdagochtend feestelijk heropend na een verbouwing van drie maanden. In…
Bekijk reacties
Je zou ook evenwijdig aan de N33 van Delfzijl naar Beendam rails kunnen leggen. Daarvandaan door naar Stadskanaal en dat geeft dan weer genoeg massa om van daaruit met de trein door te gaan naar Emmen via TerApel.
Beendam is overigens Veendam. Vanaf Veendam zou het traject dan evenwijdig aan de N366 kunnen lopen.
Goed idee, Fred. Maar meestal is het zo als iets voor de normale man een goed idee is, is er geen geld voor. Zou er nu eens een keer een bestuur zijn wat voor het goede idee gaat?