De gemeente wil studenten verleiden een andere fietsroute te kiezen richting Zernike. Dat zorgt voor minder drukte dan de routes via de Prinsesseweg en Zonnelaan.
Daar rijden dagelijks bijna 10.000 fietsers langs. De vele fietsers zorgen voor oponthoud van het autoverkeer ter hoogte van de Plataanlaan. Auto’s moeten daar voorrang verlenen aan de grote stromen fietsers.
Er zijn twee alternatieve routes, die bovendien korter zijn. De ene loopt via het Jaagpad langs het Reitdiep. De ander gaat via de Bessemoerstraat, het Wilgenpad en park Selwerd. Eerstejaars studenten krijgen tijdens de Keiweek een informatiefolder. Bovendien worden langs de alternatieve routes tijdelijk verkeersborden en markeringen geplaatst.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Bekijk reacties
zorg voor viaducten ( speciaal voor fietsers) die toch niet wachten voor het rode licht en zo het verkeer ophoud wat groen heeft ..
Zonnelaan en Prinsesseweg hebben dat al ..
Waar op de Plataanlaan is het nog niet zo geregeld ?
Pas het aan en zorg dat de fietsers ongestoord en zonder oponthoud hun weg kunnen vervolgen ..( u weet... dat ze toch niet stoppen ) voor welke hindernis dan ook .
Gemeente ...U mag mijn betaalde hondenbelasting voor de bouw van tunneltjes gebruiken .€ 111,24
Zijn we ook weer van dit gezeik af ..
Hoo jah..direct verbieden mobiel/i pod in de hand van (fietsende) fietsers.
Net als bij de andere bestuurders...... zoals
Boete niet handsfree bellen in de auto
De boete voor niet handsfree bellen achter het stuur kost je in 2013:
€ 220 moet ook gelden voor fietsers en brommers en snorfietsen en voor voetgangers moeders met kinderwagens ( die zomaar oversteken) enz enz..
alleen al om deze krantenkoppen te voorkomen.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/07/man-mept-bellend-fietsertje
en deze ..
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/201864/man-al-bellend-op-overweg-door-trein-gegrepen
Park Selwerd is ook een grote fietsfile. Daar invoegen tussen half-slapende studenten is geen pretje.
ik ging vaak via de Kerklaan, die route mis ik nog. daarnaast zijn er voor woon-werkverkeer naar Beijum/Lewenborg en de oostelijke stadswijken mogelijkheden via de Asingastraat en of een fietspad langs de Plataanlaan (en de Selwerd-flats).
belangrijk is vooral dat de routes zowel duidelijk en op doorstroming gericht worden aangelegd en gemarkeerd. dat zal met het Wilgenpad nog niet zo gemakkelijk zijn.
Moeten er nog meer mensen door park Selwerd gaan fietsen? Vind het er nu al niet fijn. Komt waarschijnlijk ook omdat het fietsverkeer op dat pad van beide kanten komt. En het pad zelf is nou ook niet bepaald geweldig door gaten in het asfalt (wat afgelopen schooljaar zo was).
Zorg dat er nieuwe brede fietspaden naar zernike worden aangelegd, zodat alle fietsers ongehinderd en veilig kunnen fietsen. De bestaande fietspaden zijn te smal en onveilig. Gebruik hiervoor de ruimte die voor de trambaan bestemd was.