Foto: Sebastiaan Scheffer
De provincie Groningen wil het spoor tussen Hoogkerk en Zuidhorn verdubbelen. Dit is nodig om extra sneltreinen tussen Groningen en Leeuwarden te laten rijden.
Ook zijn er aanpassingen nodig op alle stations aan het traject. Bij Zuidhorn komt een extra spoor waar treinen kunnen keren of tijdelijk opgesteld kunnen worden.
De kosten bedragen 117 miljoen euro en die kunnen betaald worden uit het budget dat het Noorden heeft gekregen voor het niet doorgaan van de Zuiderzeelijn. Tot voor kort was het geld gereserveerd voor de inmiddels afgeketste regiotram.
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Thermo Fisher, de Amerikaanse biofarmaceut met een vestiging aan de Zuiderweg in Hoogkerk, heeft zijn…
Kringloopwinkel GoudGoed is bijna een week geopend. Volgens manager van WerkPro Bastiaan van Vliet lopen…
Op de kruising tussen de Osloweg en de Gotenburgweg vond vrijdagmiddag een aanrijding plaats tussen…
De Forumbibliotheek in Selwerd is vrijdagochtend feestelijk heropend na een verbouwing van drie maanden. In…
Bekijk reacties
Dan gaan we op station Groningen met deze treinen naar een nieuw te maken derde peron want dan vervalt de flyover voor de lijn > Delfzijl/Roodeschool ! peron 1 en 2 voor arriva spoor 3/4/5 voor NS en spoor 6 en 7 voor Arriva Euroborg Leeuwarden
Aha dit is nou juist de verklaring voor de noodzaak van een fly-over? In de huidige situatie namelijk helemaal niet nodig ? (Treinen kunnen elkaar passeren)
o wacht...verkeerd begrepen... excuus
Begin met de spoorbrug bij Zuidhorn dubbelsporig aan te leggen en maak daarna de hele lijn Zuidhorn-Groningen dubbelsporig. geen half werk, in één keer doorpakken. Kost eerst wat, maar daarna voor altijd klaar.
dhr Bos je hebt volkomen gelijk.De provincie Groningen en Friesland hadden 540 miljoen voor de spoorlijn Groningen /Heerenveen,gebruik dat voor de verdubbeling Groningen-Leeuwarden en er ligt 80 milj + 35 miljoen voor Zuidbroek-Duise grens Nieuweschans,begin eerst met verdubbeling dan kun je later eenvoudig het electrificeren,de spoorbrug Zuidhorn moet je direct verdubbelen en niet later een tweede brug ernaast !