Foto: Mark de Groot
De Provincie wil een paar keer per dag een sneltrein tussen Groningen en het Duitse Leer laten rijden, die alleen in Winschoten stopt.
Vorig jaar werd het aantal treinen naar Leer al uitgebreid en kreeg de lijn een eigen naam: Wiederline. Het is een succes, want in de eerste maanden van het jaar is het aantal reizigers behoorlijk toegenomen.
Het ultieme streven van de provincie is dat de treinreis van Groningen naar Bremen anderhalf uur gaat duren. Hiervoor zijn wel flinke investeringen nodig. Voor het Nederlandse deel van de lijn is dat 85 miljoen euro.
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Bekijk reacties
We gaan terug naar de sneltrein vroeger in de 60 en 70 er jaren De Duitsche trein s´morgens Winschoten/Hoogezand/Groningen en s´middags 5 u.Deze zat altijd compleet vol
een goed idee een snellere verbinding. het is nu een boemeltreintje en dat is niet alleen met groningen-leer het geval. een snellere verbinding is ook economisch goed, alleen hoe word dat betaald en hoelang gaat het duren voordat het realiteit is juridisch gezien en de bezwaren van de omwonende?
Er zijn nog een paar Fyra's te koop ( voor een prikkie) dit is jullie kans..
Probleem blijft het een-spoors-bruggetje in Duitsland en de wissel naar Leer waar nogal eens gewacht moet worden op andere Duitse treinen... Daar zou een flyover moeten komen!
Een hele goede zaak! Een sneltrein zonder overstap naar Bremen. Electrificatie tussen Groningen en Leer lijkt mij dan de oplossing.Eénmalig een investering, dan kunnen meerspanningloc's het hele traject aan.Een snelle trein is een must, gezien de enorme reizigerstoename op dit traject (eigen ervaring)
Die Duitse trein reed o.a. in de spits en zat dan tot Winschoten inderdaad vaak vol. Na Nieuwe Schans kon je de reizigers op 1 hand tellen.
Tegenwoordig wonen veel Groningers goedkoper vlak over de grens. Dat kan het stijgende aantal reizigers naar Leer verklaren.