Categorieën: Nieuws

Busreizigers willen meer informatie bij vertragingen

Busreizigers willen beter geïnformeerd worden bij vertragingen. In de Klantbarometer van 2012, die deze week bekend werd gemaakt, scoorde dit onderdeel een 4.5. In 2013 worden de eerste dynamische informatiepanelen bij bushaltes in Groningen geplaatst, als onderdeel van de aanpak om reizigers beter te informeren.

Klanten van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe zijn over het algemeen tevreden over het regionale trein- en busvervoer. De Arriva-treindiensten worden gewaardeerd met een 7.4, het busvervoer van Qbuzz met een 7.5. Landelijk scoren regionale treinen 7,1 en busvervoer 7,4.

De reizigers waarderen het gebruik van de OV-chipkaart een stuk hoger dan een jaar geleden. Het rapportcijfer ging landelijk van een 7.1 naar een 7.5.

Menno van Duinen

Recente berichten

Vooral bewolking en zo nu en dan neerslag tot na het weekend

De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…

4 uur geleden

FC Groningen wint op bezoek bij Excelsior voor het eerst sinds eind oktober

FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…

5 uur geleden

Forse dakbrand aan De Sitterstraat in Helpman (update)

De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…

6 uur geleden

Westelijk fietspad langs Petrus Campersingel blijft tot en met volgende week vrijdag dicht

Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…

7 uur geleden

Van Marum: ‘Alle huurders in bevingsgebied hebben dit jaar nog hun onderhoudsvergoeding’

Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…

7 uur geleden

Nominatie voor CU-vrijwilligersprijs ‘Barmhartige Samaritaan’ weer van start

Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…

9 uur geleden