Foto: flickr.com/photos/ssandars/
De gemeente Groningen en de Rijksuniversiteit hebben concrete afspraken gemaakt over de komst van de tram zodat wetenschappelijke onderzoeken op het Zernikecomplex niet verstoord worden.
In het verleden zijn ook al afspraken gemaakt, maar deze zijn nu scherper geformuleerd. Dit was nodig omdat de universiteit anders geen grond wilde afstaan voor de tram. Mocht in de toekomst uit onderzoek alsnog blijken dat de eisen van de universiteit onhaalbaar zijn, dan zal de gemeente op zoek gaan naar een alternatieve route voor de tram.
Zernike moet een eindstation worden van de eerste tramlijn. Het Kapteyn Instituut liet daags na het presenteren van de tramroute weten niet blij te zijn met het vervoermiddel. Dit omdat de tram trillingen en magnetische velden zou kunnen veroorzaken en er op Zernike extreem gevoelige apparatuur staat.
De Fietsersbond en het Platform Gerrit Krolbrug bieden komende de petitie met 18.000 aan in…
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
Bekijk reacties
Vraagje: en wie betaalt dat als een alternatieve route nodig is? De gemeente, vermoed ik zo. Dat is dus wederom extra risico waarvoor de gemeente zich committeert maar niet in de boeken schrijft. Door dit soort kosten wordt de tram in potentie miljoenen duurder dan begroot. Dát deel van het verhaal zou de gemeente cq Projectbureau Regiotram er óók bij moeten vertellen...
Is er wel eens een groot project niet miljoenen duurder uitgevallen?.
Velen, maar daar hoor je niets over.
Voor hetzelfde geld wordt de alternatieve route goedkoper. Dus in potentie kan de tram miljoenen goedkoper uitvallen dan begroot...
Vele miljoenen goedkoper ?
Gewoon niet aan beginnen ...452.5 miljoen goedkoper ..
Wie is hier nou slim ..?
K'zou mezelf bijna op de borst slaan.