De sociale dienst zet vrijdag voor de eerste maal de uitbetalingsdatum van de uitkering op Twitter. Hiermee hoopt ze in het vervolg het aantal telefoontjes over de betalingsdatum terug te dringen.
Dat waren er maandelijks zo’n 250. En dat vond de dienst teveel. De reacties, vragen of kritiek van klanten op de Tweets gaat de sociale dienst wel lezen maar niet beantwoorden. Daarvoor verwijzen ze naar hun websites.
Het twitteren is voorlopig nog een proef tot en met december dit jaar. Begin volgend jaar wordt bekeken of het aanslaat bij het publiek en of de sociale dienst ermee doorgaat.
Ook bij Groninger winkels kon en kan donderdagavond niet altijd gepind worden. (meer…)
Fietsers konden donderdag op een traktatie rekenen als zij op hun tweewieler naar het werk…
Een 22-jarige man uit Groningen is vrijdag veroordeeld tot 34 maanden celstraf wegens helpdeskfraude. (meer…)
Walter Flapper is sinds deze maand de nieuwe zakelijk leider van Stichting Jonge Harten, de…
Journalist, columnist en schrijver Marja Pruis is de nieuwe gastschrijver van de Rijksuniversiteit Groningen 2024-2025.…
Diverse archeologische vondsten zijn momenteel tentoongesteld aan de A.H. Homanstraat 23 in Ten Boer. (meer…)
Bekijk reacties
@SOZAWEGroningen anders vind je het nog niet. Gaan bedrijven nu ook twitteren wanneer ze het salaris storten? Ik denk niet dat het aantal telefoontjes minder wordt. De betaaldata staan gewoon op de site van Sozawe. Mensen die bellen, zullen wel op zwart zaad zitten, die blijven tegen beter weten in gewoon bellen, al was het meer om er over te zeuren. Bovendien zullen veel mensen niet openbaar sozawe gaan volgen, zodat de hele wereld weet dat ze in de uitkering zitten (of bij sozawe werken :p)