Bron foto: Heijnen / Flickr / CC 2.0-by-nc-sa
De sociale dienst zet vrijdag voor de eerste maal de uitbetalingsdatum van de uitkering op Twitter. Hiermee hoopt ze in het vervolg het aantal telefoontjes over de betalingsdatum terug te dringen.
Dat waren er maandelijks zo’n 250. En dat vond de dienst teveel. De reacties, vragen of kritiek van klanten op de Tweets gaat de sociale dienst wel lezen maar niet beantwoorden. Daarvoor verwijzen ze naar hun websites.
Het twitteren is voorlopig nog een proef tot en met december dit jaar. Begin volgend jaar wordt bekeken of het aanslaat bij het publiek en of de sociale dienst ermee doorgaat.
Het Gomarus College en ROC Menso Alting hebben donderdag twee nieuwe onderwijsruimtes geopend, die leerlingen…
Het Groninger Museum heeft geen duidelijk plan voor de toekomst, kampt met grote financiële zorgen…
Treinen tussen Groningen en Leeuwarden moeten nog jarenlang langzamer rijden bij Hardegarijp. Dat meldt spoorbeheerder…
Vier deelnemers aan de Postcode Loterij in de Boerhaavelaan in Groningen hebben donderdag ieder 25.000…
Catherine Sorgdrager wordt per 1 januari 2026 de nieuwe artistiek leider van Theater De Steeg.…
De N361 is vrijdagochtend afgesloten ter hoogte van Wetsinge vanwege een ongeluk. Daardoor ontstond flinke…
Bekijk reacties
@SOZAWEGroningen anders vind je het nog niet. Gaan bedrijven nu ook twitteren wanneer ze het salaris storten? Ik denk niet dat het aantal telefoontjes minder wordt. De betaaldata staan gewoon op de site van Sozawe. Mensen die bellen, zullen wel op zwart zaad zitten, die blijven tegen beter weten in gewoon bellen, al was het meer om er over te zeuren. Bovendien zullen veel mensen niet openbaar sozawe gaan volgen, zodat de hele wereld weet dat ze in de uitkering zitten (of bij sozawe werken :p)