De gemeente wil meer fietsenstallingen plaatsen in het Stationsgebied. Dat is nodig, want uit onderzoek blijkt dat er tot 2015 jaarlijks zo’n 500 extra plaatsen nodig zijn.
Langs het Verbindingskanaal is daar weinig ruimte voor, mede omdat er schepen liggen, waaronder die van het rondvaartbedrijf. Bovendien moeten de fietseigenaren de Stationsweg oversteken en moeten voetgangers door ruimtegebrek het fietspad op.
Uitbreiding van de fietsflat met een extra verdieping levert 400 plaatsen op. Dat kost ongeveer een half miljoen euro. ProRail draagt een derde van dat bedrag bij. De bouw van een tweede fietsflat zou het probleem tot 2015 uit de wereld helpen. Daarvoor is wel eerst overleg nodig met de NS en met de gebruikers van het terrein en parkeergarage van het KPN-gebouw. Het stadsbestuur heeft de plannen voorgelegd aan de gemeenteraad.
De zon maakt de komende dagen vaker plaats voor bewolking met kans op regen- en…
Een plan van het CDA om in de gemeente een plusvariant uit te werken, waarbij…
Het KNMI waarschuwt op pinkstermaandag voor onweersbuien. Voor de provincie Groningen is een 'code geel'…
De witwangstern wordt niet vaak in Nederland gezien. Dit voorjaar zijn er 35 paartjes neergestreken…
Kunstenaar Wilma Vissers uit Stad heeft er een bijzonder avontuur opzitten. De afgelopen periode exposeerde…
Het is Donar zondagmiddag in Den Bosch niet gelukt om wederom te stunten. Het werd…
Bekijk reacties
Jammer dat ze ooit deze ondergrondse stalling zo gebouwd hebben. Het ontwerp is op zich wel leuk maar het zicht op het mooie stationsgebouw wordt er door aangetast. Een ondergrondse kelder die helemaal doorloopt tot onder de bushaltes was mooier geweest. Ik denk dat dat ook de plek is waar ze nu extra moeten uitbreiden: onder die bushaltes.