Het aantal burgers dat naar de gemeentelijke Ombudsman stapte, is vorig jaar gedaald. In 2011 gingen 466 burgers naar de Ombudsman. In 2010 waren dat er honderd meer.
De gemeentelijke Ombudsman Willy Kol heeft in het Jaarverslag 2011 adviezen gegeven, om deze ontwikkeling te verbeteren. Haar advies aan de organisatie is dan ook: “Houd de dienstverlening aan burgers als leidend principe steeds goed voor ogen en voer veranderingen pas door als de organisatie er klaar voor is.”
Ze pleit ook voor één loket voor meldingen van hinder en overlast in de openbare ruimte. Dit om te voorkomen dat de Stadjer verwezen wordt tussen verschillende gemeentelijke loketten. Zo kun je voorkomen dat de klacht van de burger verdwijnt uit het gemeentelijke beeld, aldus Kol.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…