Er zijn in 2011 466 burgers naar de gemeentelijke ombudsvrouw gestapt. Dat waren er bijna 100 minder dan in het jaar ervoor.
In tweederde van de gevallen gaat het om een probleem met de gemeente.
Ombudsvrouw Willy Kol pleit in haar jaarverslag voor één gemeentelijk loket waar burgers meldingen van hinder en overlast in de de openbare ruimte kunnen doen. Daar zijn nu nog allemaal verschillende loketten voor zoals beheer en verkeer of bouwen en wonen. De klacht verdwijnt daardoor nog wel eens tussen het kastje en de muur. Verder constateert zij dat de gemeente haar dienstverlening goed op orde heeft.
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Thermo Fisher, de Amerikaanse biofarmaceut met een vestiging aan de Zuiderweg in Hoogkerk, heeft zijn…
Kringloopwinkel GoudGoed is bijna een week geopend. Volgens manager van WerkPro Bastiaan van Vliet lopen…
Op de kruising tussen de Osloweg en de Gotenburgweg vond vrijdagmiddag een aanrijding plaats tussen…
De Forumbibliotheek in Selwerd is vrijdagochtend feestelijk heropend na een verbouwing van drie maanden. In…